Güncelleme Tarihi:
“Akademisyenlerimizin ders verdiği sınıflarda matematikteki performans yüzde 46 arttı. Amacımız öğretemeyen dezavantajlı okulları öğreten okullar haline getirmek. Üniversiteyi öğretim üyesi ve araştırma projeleriyle okullara taşırsak bunu yapabiliriz. Okulda Üniversite Modeli’nin bütün boyutlarının uygulamaya konması için dört yıllık bir zaman dilimine ihtiyaç var. Ayazağa İlköğretim Okulu’nda beş tane beşinci sınıf var. Dördünün matematik dersini üstlendik. Matematik öğretmenliği bölümündeki dört öğretim üyemizin bu sınıfların matematik dersini okutması için ücretli öğretmen olarak atamasını yaptırdık. Önümüzdeki yıl İngilizce ile devam edeceğiz.”
Matematik başarısında yüzde 46 artış
Ayazağa İlköğretim Okulu’nda öğrencilere ilköğretim matematik öğretmenliği akademisyenlerinin geliştirdiği bir programla matematik dersi verildi. Bir ön test yapıldı. Konu anlatıldıktan sonra yapılan son test ile öğrencinin gelişimi izlendi. Ayrıca açık uçlu sorular ile 20 dakikalık soru-cevap çalışmaları yapıldı. Sınıf içinde tartışma ortamı yaratılarak, öğrencilerin işbirliği yapması sağlandı. Öğrencilerin öğrenme ve eleştirel düşünebilme becerileri gelişti. Aynı test benzer demografik özelliklere sahip farklı bir ilköğretim okulunda da uygulandı. Ayazağa İlköğretim Okulu’nda bu testin sonucunda tüm şubelerin ortalamasında yüzde 46’lık bir öğrenme artışı tespit edildi.
Yrd. Doç. Dr. Zelha Tunç (MEF Üniversitesi Matematik Öğretmenliği Bölüm Başkanı-Okulda matematik derslerine girdi)
Öğretim üyeleri olarak zamanımızın yarısını uygulama okulunda yarısını üniversitede geçiriyoruz. Bu sayede öğrencilerin nasıl öğrendiğini, hangi öğretim yöntemlerinin öğrencilerin matematiği anlamalarında daha yararlı olduğunu birebir gözlemleyebiliyoruz. Bunun yanında, işlediğimiz matematik derslerini alanda yapılan araştırmalar ışığında değerlendiriyoruz. Hem birer öğretmeniz, hem de birer akademisyen. Sahada kazandığımız öğretmenlik deneyimi ve akademik bilgimiz bir araya geldiğinde öğretmen adaylarına daha çok yardımcı olabiliyoruz. “İyi öğretmen nasıl olunur” bunu yaşayarak öğreniyoruz. Deneyimlerimizin öğretmen adaylarını zenginleştireceğini düşünüyoruz.
“Matematik dersini nasıl daha iyi öğretebileceğimizi araştırdık”
Yrd. Doç. Dr. Didem Taylan (MEF Üniversitesi Matematik Öğretmenliği Bölümü - Ayazağa İlköğretim Okulu’nda matematik derslerine girdi)
Yaklaşık 36 hafta süren bu çalışmamız süresince, bölüm olarak üniversitede toplandık. Ayazağa İlköğretim Okulu’ndaki sınıflarımızın haftalık ders planı ve değerlendirme toplantılarını yaptık. Öğrencilere matematik dersini nasıl sevdirip, daha iyi öğretebiliriz konularını tartıştığımız toplantıları da video kaydına alıp, inceledik. Amacımız öğretmenlik deneyimi kazanılması konusunda matematik eğitiminde alan yazınına yeni bir boyut getirmek.’
Doç. Dr. Zümra Atalay (MEF Üniversitesi Psikolojik Rehberlik ve Danışmanlık Bölüm Başkanı - Projenin danışmanı)
Ayazağa İlköğretim Okulu’nda grup çalışmaları yaptık. 15 riskli davranış gösteren öğrenciyle bır yıl ilgilendik. Atölyeler düzenledik. Okullarda bireysel olarak PDR hizmetlerinde bulunduk. Öğretmen ve velileri seminelerde yurtiçi ve yurtdışından önemli uzmanlarla bir araya getirdik. Ayazağa İlköğretim Okulu’ndaki proje çok kıymetli. Akademisyenler olarak yetiştirdiğimiz öğrencilerin nerelerde çalışacağını daha net gördük. Bu da özellikle dezavantajlı bölgelerde görev alacak öğrencilerimiz için uygun eğitimler konusunda öğretici oldu. Öğrenciler de bize çok ilgi gösterdi.