600 binden fazla Suriyeli öğrenci ders başı yaptı

Güncelleme Tarihi:

600 binden fazla Suriyeli öğrenci ders başı yaptı
Oluşturulma Tarihi: Eylül 26, 2018 11:48

MEB verilerine göre, Türkiye genelinde 600 binin üzerinde Suriyeli öğrenci ders başı yaptı. Göç İdaresi Genel Müdürlüğü’nün Eylül 2018 verilerine göre 1 milyon 47 bin eğitim çağındaki Suriyeli nüfusun kademeli olarak resmi okullara kaydedilmesi çalışmaları devam ediyor. Türkiye genelindeki 282 geçici eğitim merkezinde 100 bin 678 öğrenci yoğun Türkçe öğretimi temelli eğitim görüyor.

Haberin Devamı

Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) verilerine göre, Türkiye genelinde 600 binin üzerinde Suriyeli öğrenci ders başı yaptı. Türkiye'de yaşayan Suriyelilerin Türk eğitim sistemine entegre edilmesi politikası kapsamında 2016-2017 eğitim öğretim dönemi itibarıyla Suriyeli çocukların resmi okullara yönlendirilmesi kararlaştırıldı.

Bu kapsamda 1, 5 ve 9’uncu sınıf öğrencilerinin resmi okullara kayıtları zorunlu tutuldu. Geçici eğitim merkezlerinde öğrenim gören ara sınıf öğrencilerinin de yoğun Türkçe eğitimine tabi tutularak bir üst sınıfta resmi okullara kaydedilmesi için karar alındı.

OKULA KAYIT YAPTIRANLARIN SAYISI ARTTI
Göç İdaresi Genel Müdürlüğü’nün Eylül 2018 verilerine göre, 1 milyon 47 bin olan eğitim çağındaki Suriyeli nüfusun kademeli olarak MEB'e bağlı resmi okullara kaydedilmesi çalışmaları devam ediyor. Bu kapsamda, 8 Haziran 2018 itibarıyla kitlesel göçle Türkiye'ye gelen 610 bin 278 öğrencinin eğitime erişimi sağlandı. Yeni eğitim öğretim döneminde de 600 binin üzerinde Suriyeli öğrenci ders başı yaptı. Bu yıl resmi okullara kayıtlarda, Eylül 2018 verilerine göre yüzde 100 artış sağlandı.

Haberin Devamı

Kitlesel göçle Türkiye'ye gelen geçici koruma altındaki Suriyeli ve Iraklı toplam 498 bin 316 öğrenci resmi okullarda Türkçe müfredatla eğitim görüyor. 

ARTIK GEÇİCİ EĞİTİM MERKEZİ AÇILMAYACAK
Yeni eğitim öğretim döneminde geçici eğitim merkezi açılmayacak. Eylül 2017 verilerine göre 370 olan geçici eğitim merkezi sayısı 282'ye düşürüldü.

Geçici eğitim merkezlerinde öğrenim gören ara sınıf öğrencilerinin ise yoğun Türkçe eğitimine tabi tutularak bir üst sınıfta resmi okullara kaydedilmesi için karar alındı. Bu kapsamda 21 ildeki 282 geçici eğitim merkezinde 100 bin 678 öğrenci yoğun Türkçe öğretimi temel olmak kaydıyla eğitim görüyor.

SURİYELİLER YOĞUN ŞEKİLDE TÜRKÇE ÖĞRENİYOR
Suriyelilere yönelik Türkçe öğretimi ve Uyum Süreci Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü tarafından, Türkiye'deki Suriyeli öğrencilere Türk dilinin öğretilmesi ve yaşadıkları psikososyal sorunların giderilmesi amacıyla halk eğitimi merkezleri aracılığıyla Türkçe kursları veriliyor.

Haberin Devamı

e-Yaygın verilerine göre, 2016'da toplam 80 bin 124, 2017'de 55 bin 719, 2018 yılının ağustos ayı itibarıyla da 30 bin 366 Suriyeli kursa katıldı.

Ayrıca bakanlığın yürüttüğü ‘Suriyeli Çocukların Türk Eğitim Sistemine Entegrasyonunun Desteklenmesi Projesi’ kapsamında 390 bin Suriyeli çocuğa yönelik Türkçe eğitimi vermek üzere 5 bin 600 Türkçe öğreticisi ile 500 rehberlik ve psikolojik danışman, 100 Arapça eğiticisi görevlendirildi. Okullarda 900 temizlik ve 300 güvenlik personeli görev aldı.

13 BİN SURİYELİ GÖNÜLLÜ EĞİTİCİDEN DESTEK
Eylül 2018 itibarıyla geçici eğitim merkezlerinde öğrenim gören öğrencilere 12 bin 838 gönüllü Suriyeli eğitici destek veriyor. Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürlüğü tarafından 21 ilde toplam 20 bin 500 gönüllü Suriyeli eğiticiye üç aşamada temel pedagojik bilgileri içeren hizmet içi eğitim düzenlendi.

Haberin Devamı

MEB, örgün eğitim faaliyetlerinin yanında Suriyelilere yönelik Türkçe öğretimi başta olmak üzere yüzlerce alanda halk eğitim merkezleri bünyesinde kurslar düzenliyor. 2015'ten bu zamana kadar mesleki ve teknik kurslara 60 bin 921, genel kurslara 364 bin 850 olmak üzere toplamda 425 bin 771 Suriyeli kursiyer katılım sağladı.

Birleşmiş Milletler Çocuklara Yardım Fonu (UNICEF) ve Birleşmiş Milletler Mülteci Yüksek Komiserliği (UNHCR) ile MEB Hayatboyu Öğrenme Genel Müdürlüğü koordinasyonunda geçici koruma altındaki öğrencilerin eğitime erişimlerinin sağlanması konusunda kendi bütçe planlamaları doğrultusunda faaliyetler yürütülüyor.

MEB ihtiyaçları doğrultusunda UNICEF ile iki yıllık faaliyet planı kapsamında ve UNHCR ile ihtiyaçlar doğrultusunda yıllık faaliyet planlaması ile faaliyetler gerçekleştiriliyor.

BAKMADAN GEÇME!