Güncelleme Tarihi:
FEDAKÂR ÖĞRETMEN ÇOĞUNLUKTA
ABD’de anket temelli yapılan bir araştırma, fedakarlık ile öğretmenlik arasındaki ilişkiyi tespit ediyor. Devlet okullarında çalışan 3 bin öğretmenle görüşülen araştırmada, eğitimcilerin yüzde 82’si öğrencilerin hayatlarında fark yaratmanın mesleklerinin en tatminkar yanı olduğunu belirtiyor. Washington merkezli Eğitim Politikaları Merkezi’nin çalışması da eğitimcilerin yüzde 55’inin öğrencilerinin potansiyellerine ulaşmaları için yardımcı olmayı istediğini gösteriyor.
ANAOKULLARI AKADEMİK HALE GELİYOR
Uzmanlar, anaokullarında eğitimin oyun başta olmak üzere sanat ve müzik üzerine kurulması gerektiğini belirtiyor. Virginia Üniversitesi’nin, anaokullarında yıllar bazında karşılaştırmalara dayalı yaptığı bir araştırmaya göre, ülkede anaokulu öğretmenleri okuma-yazma, matematik ve öğrenci değerlendirmelerine 1998’e göre daha fazla zaman ayırıyor. Bu da sanat, müzik ve oyun aktivitelerine daha az vaktin kalması anlamına geliyor. Araştırmanın sonuçları “Eğitim camiasında anaokulu öğrencilerine neden daha fazla akademik eğitim vermeye başladık?” sorusunu da gündeme getiriyor.
BİLİM İNSANLARI MOTİVE EDİYOR
ABD’nin saygın akademik yayını Journal of Educational Psychology’de yayımlanan bir araştırma ünlü bilim insanlarının yaşadıkları zorlukların öğrenciler için bir motivasyon kaynağı olduğunu gösteriyor. Lise düzeyinde yapılan araştırmada ünlü bilim insanlarının başarıya ulaşırken yaşadığı zorlukların, öğrencilerin motivasyonunu ve özellikle fen bilimleri alanlarında aldıkları notları artırdığını ortaya koyuyor. Üstelik bu performans artışı özellikle düşük performanslı öğrencilerde daha da belirgin oluyor.
YALAN HABERİ AYIRAMIYORLAR
Sosyal medya gençlerin her an hayatında.Ancak Stanford Üniversitesi’nin araştırması gençlerin yüzde 80’inin sosyal medyadaki yanlış bir haberle doğru olanı ayırt edemediğini gösteriyor. Gençler sponsorlu ve reklam unsuru taşıyan bir haberle gerçek olanı birbirinden ayıramıyor, sahte hesapları belirleyemiyor. Görselleri çoğunlukla sorgulamadan kabul ediyor.
ÖĞRETMENLERİN YÜZDE 46’SI STRESLİ
Eğitimcilerin stresli olması, hem kendilerinin hem de öğrencilerinin performansını olumsuz etkiliyor. Pennsylvania Devlet Üniversitesi’nin öğretmen stresi konulu araştırmasına göre, öğretmenlerin yüzde 46’sı yüksek düzeyde stres altında. Sonuçlar öğretmen stresiyle mücadelede okullarda uygulanan programların önemini gösteriyor. Aynı dönemde yapılan benzer bir araştırmadaysa lise öğrencilerinin yüzde 80’i kendisini okuldayken stresli hissettiğini dile getiriyor.
HETEROJEN SINIF GELİŞTİRİYOR
ABD merkezli eğitim dergisi Education Digest’te yayımlanan bir araştırmaya göre, sınıflarda etnik çeşitlilik öğrencilerin becerilerini olumlu yönde etkiliyor. Etnik çeşitliliğin fazla olduğu sınıflarda eğitim alan öğrencilerin eleştirel düşünme, bilişsel ve problem çözme becerilerinin daha hızlı bir gelişme gösterdiği tespit ediliyor.
REKABET PERFORMANSTA ETKİLİ
Birleşik Krallık’taki Bristol ve Sheffield Hallam üniversitelerinin ortak araştırması, oyunlaştırmanın öğrencilerin akademik performansları üzerindeki etkisini ispatlıyor. Buna göre oyun temelli öğrenmede öğrencilerin ortaya çıkan rekabetle odaklanma ve hafızaları gelişiyor. Sinir bilimcilerin beyin aktivitelerini taramasıyla elde edilen bulgular, rekabet ve oyunlaştırmanın eğitimde nasıl kullanılabileceği konusunda önemli ipuçları veriyor.
EMPATİ CEZALARI AZALTIYOR
Stanford Üniversitesi’nin ergenlerle empati kurmanın ve okul politikalarını bu yönde geliştirmenin öğrenciler üzerindeki etkilerini araştırdığı çalışma, bu konuda önemli ipuçları veriyor. Araştırmanın sonuçları katı disiplin uygulamalarının etkili olmayabileceğini gösteriyor. Buna göre ortaokul düzeyindeki öğrencilerle yapılan araştırma, öğretmenlerin disiplin konusunda pozitif bir tavır geliştirmesi ve öğrencileriyle güven tesis etmesinin, okuldan uzaklaştırma cezalarını neredeyse yarıya indirdiğini ortaya koyuyor.
LAPTOP’LAR VE BAŞARI İLİŞKİSİ
Michigan Devlet ve California Irvine üniversitelerinden araştırmacılar laptop bilgisayar eğitim programlarının, 15 yaş düzeyindeki öğrencilerin İngilizce, yazma, matematik ve fen bilimleri alanlarındaki akademik performanslarını artırdığını belirtiyor.Bu eğitim programlarında her öğrenci sağlanan laptop lardan ders materyallerine ulaşabiliyor. Derslerde laptop’lar kullanılıyor, bazı eğitim kurumlarında sınavlar da laptop’larla yapılıyor.
DERS GİBİ GÖRÜLÜYOR
Google’ın geçen yıl ABD’de K-12 eğitim düzeyinde yaptığı araştırmada anne-babaların yüzde 84’ü bilgisayar bilimleri eğitimini, matematik, fen bilimleri ve İngilizce kadar önemli gördüğünü söylüyor.