Zeytinyağında tadım turları

Güncelleme Tarihi:

Zeytinyağında tadım turları
Oluşturulma Tarihi: Ekim 08, 2011 00:00

Zeytin ve Zeytinyağı Tanıtım Komitesi, iç pazarda zeytin ve zeytinyağı tüketimini artırabilmek için alışveriş merkezlerine tanıtım atağına kalktı.

Haberin Devamı

ZEYTİNYAĞININ sağlıktaki önemi ile ekonomik değerini yeniden keşfeden Türkiye, 90 milyon adet olan ağaç sayısını son 10 yılda fidan dikimleriyle 170 milyona çıkardı. Üretimin de bununla birlikte artacak olmasından dolayı iç pazarı iki katına çıkarmayı hedefleyen Zeytin ve Zeytinyağı Tanıtım Komitesi (ZZTK), ‘altın sıvı’nın değerini vatandaşlara yeniden anlatabilmek için atağa geçti. Bu amaçla büyük alışveriş merkezlerinde tadım seansları düzenlenmeye başlandı. ZZTK Başkanı Metin Ölken ‘Zeytinyağı: Sağlıklı ve Lezzetli’ projesiyle bu alandaki tüketimi artırmayı ve damak tadını geliştirmeyi amaçladıklarını aktararak, “Önümüzdeki üç yıllık süreçte üretim 150 bin tondan 400 bin tona çıkacak. Bu rekolteyle dünya ikinciliğini yakalayacağız. Dolayısıyla bunun iç ve dış pazarda eritilmesi için çalışıyoruz” dedi.

Haberin Devamı

Kalite tüyoları

AVM’lerdeki tanıtım seanslarında siyah ve yeşil zeytinin yanısıra farklı yörelere ait zeytinyağı tadımlar yaptıran ZZTK, bu ürünlerle ilgili vatandaşların bilgilenmelerini sağlıyor. Kampanyaya katılanlara konu ile ilgili sorular soran ve doğru yanıt verenleri ödüllendiren ZZTK, sağlıklı ve kaliteli zeytinyağı için çeşitli tüyolar da veriyor

Facebook-twitter

AVM’lerde tanıtımın yanısıra sosyal mecrada facebook ve twitteri de kullanan ZZTK, binlerce kişiye ulaşarak zeytinyağının faydalarını birebir anlattı. Yapılan anketlerde ise katılımcıların marka, bölge, ambalaj ve fiyat özelliklerine dikkat ettikleri gözlendi. Ankette ayrıca zeytinyağında özellikle hafif meyvemsi, acılığı ve yakıcılığı az olan yağların tercih edildiği, bunların da daha çok salata, meze ve kahvaltılarda çiğ olarak tüketildiği ortaya çıktı.

İki kat tüketim

Dünyanın en kaliteli zeytini ve zeytinyağını vatandaşlara yeniden tanıtabilmek için harekete geçtiklerini hatırlatan ZZTK Başkanı Metin Ölken, yıllık kişibaşı zeytinyağı tüketiminin halen 1.5 kilo olduğunu, ancak bunu önümüzdeki iki yılda iki katına çıkarmayı hedeflediklerini aktardı. Ölken, “İstikrarlı ve sürdürülebilir bir ihracat için güçlü bir iç piyasaya inanıyoruz” diye konuştu.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!