Zeytinyağında hedef büyüdü

Güncelleme Tarihi:

Zeytinyağında hedef büyüdü
Oluşturulma Tarihi: Kasım 22, 2011 00:00

Ege’nin önemli tarımsal ürünlerinden zeytin ve zeytinyağında sektörü ihracatta kötü sezonu geride bırakıyor. İki ürünün ihracat rakamının yeni sezonda 400 milyon dolara ulaşması planlanıyor.

Haberin Devamı

SON yıllarda ihracatı düşen zeytinyağı sektörü, 2011/2012 sezonunda artışa geçecek. Sektör, 40 milyon dolarlara gerileyen zeytinyağı ihracatını 200 milyon dolara çıkarmayı hedeflerken, buna zeytinin de katılmasıyla rakamın 400 milyonu bulması öngörülüyor.

Zeytin ve zeytinyağında 2010/ 2011 sezonunun Türkiye geneli siyah zeytin, yeşil zeytin ve zeytinyağı ihracat rakamları, belli oldu. Ege Zeytin ve Zeytinyağı İhracatçıları Birliği’nin (EZZİB) verilerine göre, bir önceki sezona kıyasla zeytin ihracatı artarken, zeytinyağı düştü. Toplam zeytin ihracatı 117 milyon 678 bin dolardan 126 milyon 798 bin dolara çıkarken, birim fiyat da kilogram başına 1,62 dolardan 1,75 dolara yükseldi. Zeytinyağında ise daha az ihracat yapılsa da fiyat artışı dikkat çekti. 2009/2010 sezonunda 81 milyon 422 bin dolarlık ihracat yapan zeytinyağcılar, geçtiğimiz sezon ancak 49 milyon 232 bin dolara indi, geçen döneme göre yaklaşık 1 dolarlık artışla zeytinyağı litre fiyatı 4,19 dolar oldu.

REKOLTE YÜKSELDİ

Haberin Devamı

EZZİB Yönetim Kurulu Başkanı Ali Nedim Güreli, geçtiğimiz sezonda rakamların son derece düşük olduğunu belirterek, geçirdikleri en kötü sezonun arkasından önümüzdeki sezondaki rekoltenin iyi olmasıyla umutlarının arttığını vurguladı. Güreli, “40 milyon dolarlara inen zeytinyağı ihracatının önümüzdeki sezon 200 milyon doları geçeceğini tahmin ediyorum. Zeytin ihracatıyla birleştirirsek 400 milyon doları bulacak” dedi.

RAKİPLERİN İTHALATI

Güreli, son rakamlara göre İspanya, İtalya, Tunus gibi zeytinyağı üreticisi bütün ülkelerin ithalat rakamlarının yüksekliğine değinerek, bunun ihracat kaydıyla ithalatın serbest olmasından kaynaklandığını dile getirdi. Bu ülkelerin zeytinin olmadığı senelerde de ithalat yaparak pazarlarını koruduğunu savunan Güreli, “Bu durum içerde de stokçuluk yaratıyor. Bir çok üretici nasıl olsa dışardan mal gelmez diye satış yapmıyor ve malın kalitesi bozuluyor. Bu da uzun vadede ülke imajını da etkiliyor” diye konuştu.


 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!