Zeytinyağı rotayı Doğu’ya çevirdi

Güncelleme Tarihi:

Zeytinyağı rotayı Doğu’ya çevirdi
Oluşturulma Tarihi: Kasım 08, 2013 01:04

Avrupa Birliği’nden kota almak için çaba gösteren zeytin ve zeytinyağı sektörü, Uzakdoğu ve Irak pazarına da hız verdi.

Haberin Devamı

ZEYTİN ve Zeytinyağı Tanıtım Komitesi (ZZTK), dünyanın en büyük zeytinyağı tüketen pazarı Avrupa Birliği’nden kota alma mücadelesini sürdürürken, sektörün önünü açacak yeni pazarlar konusunda çalışmalarına hız verdi. Bu çalışmalarda Uzakdoğu ülkeleri ve Irak öne çıkıyor.

Türkiye’nin 2023 yılında 650 bin ton zeytinyağı ve 1 milyon 200 bin ton sofralık zeytin üretim hedefi olduğunu belirten Komite Başkanı Metin Ölken, bu rekoltenin katma değere dönüşmesi için Irak, Japonya, Tayland ve Çin başta olmak üzere hedef pazarlardaki çalışmaların semeresini görmeye başladıklarını kaydetti.

ZZTK’nın kurulduğu 2007’de Türkiye’nin Çin’e yaptığı zeytinyağı ihracatı 863 bin dolar seviyesinde iken bugün yüzde 259’luk artışla 3 milyon 100 bin dolara çıktığını anlatan Ölken, “Japonya’ya zeytinyağı ihracatımız ise 7 milyon 500 bin dolardan 12 milyon 180 bin dolara ulaştı. Her iki ülke de yıllık 40 bin tonun üzerinde zeytinyağı tüketiyor ve tüketimleri sürekli artıyor” diye konuştu.

Haberin Devamı

IRAK PAZARI ÖNEMLİ

Türkiye’nin Irak’a sofralık zeytin ihracatının 2007 yılına göre 2013 yılında yüzde 320, zeytinyağı ihracatının ise yüze 158 arttığını anlatan Ölken, şöyle devam etti: “Avrupa Birliği’nden 50 bin ton ihraç kotası almak için kulis çalışmalarımız sürerken, farklı coğrafyalarda da ihracatımızı arttırmak için çalışıyoruz. AB kota vermezse Türkiye’nin zeytinyağı ihracatında çaresinin olduğunu göstermek istiyoruz.”

BİR DİZİ FUAR

Zeytin ve Zeytinyağı Tanıtım Komitesi’nin 13-15 Kasım 2013 arasında Şanghay’da düzenlenecek olan Gıda ve Teknolojileri Fuarı’nda Türk zeytinyağını Çinli tüketicilerinin beğenisine sunacağını vurgulayan Ölken, Kuzey Irak’ın Erbil kentinde 18-21 Kasım 2013 tarihlerinde Erbil Gıda ve Teknolojileri Fuarı’na 4. kez katılacaklarını söyledi. 28 Kasım-1 Aralık tarihleri arasında Tayland 1. Türk Ürünleri Fuarı’nda yerlerini alacaklarını, Aralık ayının başında Türkiye’nin Çin ve Japonya pazarlarındaki etkinliğini artırmak amacıyla Türkiye İhracatçılar Meclisi’nin koordinatörlüğünde bir sektörel ticaret heyeti gerçekleştirileceğini ifade etti.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!