Güncelleme Tarihi:
Zeytindostu Derneği butik zeytin ve zeytinyağı üreticilerinin birlikte hareket ederek rekabet avantajlarını artırmak amacıyla "Butik Zeytinciler Kümelenmesi" Projesini başlatıyor. Butik firmaların tanıtım ve pazarlamada elini güçlendirecek yapılanmaya katılım için aranan tek şartsa; kalite olacak. Akademisyen Mücahit Kıvrak'ın koordinatörlüğünde hayata geçirilecek Butik Zeytinciler Kümelenmesi'yle, bu tip üretim yapan firmalar, projeyle birlikte son yılların güçlü pazarlama ve üretim yolu olan kümelenme modeliyle bir araya gelmiş olacaklar. Bu model havacılıktan sağlığa kadar pek çok sektörde uygulanıyor.
BUTİKÇİLERİN ELİ GÜÇLENECEK
Projenin mimarı ve koordinatörü Mücahit Kıvrak, benzer firmaların küçük çaplı üretim yaptıklarından tek başlarına fiyat ve tanıtım anlamında esnek hareket edemediklerini kaydederek, kümelenme ile ilgili şu bilgileri verdi:
"Butik üreticiler bir araya gelerek yurt içinde ve yurt dışında fuarlara birlikte katılacaklar. Oraya giderken ürünler bağımsız kişiler tarafından denetlenerek, kalite kontrolleri yapılacak. Yurtdışı fuar tanıtım organizasyonları her zaman yüksek maliyetli tanıtımlardır. Kümelenmeye katılan firmalar eşit şekilde ve kalitede tanıtıma destek vereceklerdir. Bir firmanın 100 litre zeytinyağı hiçbir şeydir ancak 10 firmanın 1000 litresi bir marketin yıllık yağ ihtiyacıdır. Öte yandan Butik üretici olarak derneğimize üye olan ve üye olmayan her bir firmanın birlikte hareket edebileceği bu platformun hedeflerinde birlikte pazar tanıtımı yapma, maliyetlerin azaltılması için toplu alım yapma ve birlikte kazanmaya yönelik olacaktır. Son yıllarda başta TÜBİTAK olmak üzere tüm kamu kurum ve kuruluşları desteklemelerini kümelenmelerini tamamlayan ve birlikte hareket eden firmalara vermektedir."