Oluşturulma Tarihi: Aralık 04, 2007 00:00
Ayvalık Belediyesi ile Ticaret Odası, ’3’üncü Zeytin Hasadı’ düzenledi. Altınova’daki, ’Babam ve Oğlum’ filminin çekildiği Ali Sural Çiftliği’nde gerçekleştirilen etkinlikte, üretici Salih Giray Yılmaz, geleneksel ve modern toplama yöntemlerini anlattı.
Edremit Zeytincilik Üretme İstasyonu Müdürü Mehmet Balcı da, zeytinin çiçekten, yağ veriminin alındığı hasat dönemine kadar geçirdiği evreler konusunda bilgiler verdi. Ayvalık zeytinyağının kesinlikle bir marka olduğunu belirten Balcı, "Yüzlerce yıl Vatikan’ın yağı Ayvalık’tan gitmiş. Osmanlı saraylarında Ayvalık zeytinyağı kullanılmış" dedi. Etkinlik kapsamında, Dünya Odalar Federasyonu Başkanı Rona Yırcalı’nın yönettiği, "Zeytinyağının tanıtımı ve pazarlanması" konulu panel düzenlendi. Ayvalık Ticaret Odası Başkanı Rahmi Gençer, "4-5 yıl sonra 300 bin tonluk bir rekolte geliyor. O günlere hazırlanacak politikaları konuşmamız ve hayata geçirmemiz gerekiyor. Amacımız, Ayvalık’ı ulusal ve uluslararası platformda zeytinyağının ve zeytinyağlı
yemek kültürünün vazgeçilmez noktalarından biri haline getirmek" dedi.
PAZAR PAYIMIZ DÜŞÜKDünyanın en önemli zeytin üreticisi olan Türkiye’de tüketilen zeytinyağının, Avustralya’ya ihraç edilen zeytinyağı miktarından az olduğunu ifade eden Tarım Daire Başkanı Mustafa Sever, İtalya ve İspanya’da 12, Yunanistan’da 20 kilo olan kişi başına zeytinyağı tüketiminin Türkiye’de yalnızca 1 kilo olduğunu kaydetti.
MARKA YARATMALIYIZ
Türkiye’de öncelikle zeytinyağı tüketimini artırmanın yollarının aranması gerektiğine değinen TÜSİAD Tanıtım Kurulu Başkanı Ümit Boyner, ülkemizin ürettiği zeytinyağını katma değerli olarak satamadığını belirterek, şunları söyledi: "İspanya ve İtalya gibi ülkelere dökme olarak ihraç ettiğimiz zeytinyağı, ambalajlanarak bu ülkelerin markaları adı altında satılıyor. Zeytin ve zeytinyağı sektörü olarak öncelikli vizyonumuz, kendi markalarımızı yaratarak dünya pazarlarına açılmak olmalıdır. Topluca hareket ederek önce ülkemizi marka yaparken Türk mutfağını kullanmalıyız. Çünkü, Türkiye’nin zeytinyağında AB ülkeleriyle rekabet etmesinin yolu markalaşmaktan geçiyor" diye konuştu. Ayvalık Zeytin Üreticileri Derneği Başkanı Salih Madra da, zeytin ve zeytinyağı üretimindeki desteklerin yetersizliğinden yakındı, ulusal bir zeytinyağı politikasının geliştirilmesi gerektiğinin altını çizdi.