Güncelleme Tarihi:
Ege Birlik Yönetim Kurulu üyesi Rebii Akdurak, böyle bir şeyin söz konusu olmadığını belirterek, Sakız hattına girmelerinden sonra özellikle burada sefer yapan Yunan firmasının çok rahatsız olduğunu kaydederek, şunları söyledi:
“Geçen yıl uyguladığımız ve hala devam eden rekabetçi fiyatlarımız karşısında normal yollardan başedemediklerinden bizi başka yollarla bıktırmaya, sindirmeye çalışıyorlar. İki gemimize son iki yılda toplam 12 defa kontrole geldiler ve tutmak için devamlı uğraştılar. Bu gemimiz dört ay bakımda kalmış, Türkiye’deki bakanlık sörveylerinden geçmiş ve tüm belgelerini tamamladıktan sonra, çıktığı ilk seferinde anlamsız nedenler öne sürülerek tutuldu. Maalesef Sakız-Çeşme arasındaki iyi ilişkiler bir armatör ve uzantılarının esareti altına alınmıştır.”
Kampanya fiyatlarıyla 2010’da 99 bin olan yolcu sayısının, 2011’de 140 bini geçtiğini kaydeden Akdurak, şöyle konuştu:
“Bu artıştan en kazançlı çıkan Sakız halkı oldu. Gerek İTO, gerekse farklı turlar şeklinde gerçekleştirmeyi düşündüğümüz ve daha büyük artışa neden olacak bir çok projemizi bu kasıtlı olaydan dolayı askıya aldık. Bir küçük menfaat grubu ve uzantıları yüzünden ada halkının menafaatlarine de ipotek konulmuş oldu. Biz üç yıldan beri bakanlığımıza bu gemilerimizdeki aşırı kontrolün ticari olarak engellenmemiz amaçlı olduğunu söylememize rağmen inandıramamıştık. Amaç rekabetle yapamadıklarını dolaylı yollar kullanarak bizi hattın dışına atmaktır. Biz gemilerimizden son derece eminiz. Bu hattaki tek klas sertifikalı gemi de bizim. Ve biz yolcu taşındığı için hattaki tüm gemilerin sık sık kontrol edilmesine de destek veriyoruz. Ancak biz Yunan gemilerinin de Türk sörveyleri tarafından sefere uygun olup olmadığının kontrol edilmesini talep etmekteyiz.” diye konuştu.
Sudan nedenler öne sürülüyor
Geminin tutuklanmasıyla ilgili kendilerine gelen raporların bakanlığa da iletildiğini, aslında eksik olmadığını ve tüm bunların Türk makamlarında “Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığımızın eminin tutulmasına itiraz etmesini beklemekteyiz. Gemi sefere çıkmadan önce Türk sörveyleri tarafından onaylanmış tüm teknik belgeler yok sayılmış ve gemi tutulmuştur. Belirtilen 15 sebep su tanklarıyla ilgili. Ancak bütün bu maddelerle ilgili Türk sörveylerinin bilgisi ve oluru bulunmakta. Bu da gemi tutulması için neden değil. Eğer bunlar gemi tutulması için neden olsaydı Türk tarafı gemiye çıkış izin vermezdi. Bir başka gerekçe ise makine dairesinde IMO Numarası olmadığı belirtilmiş. Bu da doğru değil. İstenilen ölçülerde yazı makine dairesinde pirinç levha olarak asılı. Bir de Arama-Kurtarma Planı’nın olmadığı belirtildiği halde bu da mevcut olup, üstelik Yunan makamlarına onay için sunulduğuna dair, Yunan acentemizin yazısı da buna bir kanıt olarak bulunmakta.”