Güncelleme Tarihi:
Türkiye Milli Katılım Organizasyonu’nu Ege İhracatçı Birlikleri’nin üstlendiği fuara 19 firmanın yanında, Su Ürünleri Tanıtım Grubu ve Zeytin Zeytinyağı Tanıtım Komitesi info-stand ile katıldı.
Türkiye’nin 2009 yılında Rusya’ya tarım ürünleri ihracatının 840 milyon dolar olduğunu belirten EİB Genel Sekreteri Sezmen Alper, 2010’da bu rakamın yüzde 29 artışla 1 milyar 85 milyon dolara çıktığını hatırlattı, “Rusya’daki gıda fuarlarına katılarak daha büyük pay almak istiyoruz” dedi.
HEDEF PAZAR
Doğu Avrupa’nın en büyük gıda fuarı olan PRODEXPO 2011 Gıda Fuarı’na 55 ülkeden 2030 firma katıldı ve 50 binin üzerinde profesyonel ziyaretçi gezdi. Türkiye’de su ürünleri ve hayvansal mamuller, zeytin ve zeytinyağı, kuru meyve sektörleri başta olmak üzere birçok ihracatçı sektörün Rusya’yı hedef pazar olarak seçtiğini kaydeden Alper, “Rusya’ya yakınlık ve son dönemdeki iyi siyasi ilişkilerimizi kullanarak ihracatımızı artıracağımıza inanıyoruz” dedi.