Yingari ile marka oldu

Güncelleme Tarihi:

Yingari ile marka oldu
Oluşturulma Tarihi: Haziran 25, 2012 00:00

Aydınlı girişimci Nuri Ağaçcı ve eşi, bölgenin önemli tarımsal ürünlerinden inciri çikolatayla buluşturdu, Ege’nin yerel ağzı ‘Yingari’yi marka yaptı.

Haberin Devamı

Aydın’ın Köşk ilçesinde üretilen Yingari Türkiye çapında marka oldu, yurtdışına açılıyor. Yingari’nin yaratıcısı olan girişimci Nuri Ağaçcı ile eşi Semra Ağaçcı, 2013’de İzmir, 2014’te ise Almanya’da mağaza açmayı hedefliyor.  
Köşk ilçesinde 1990’lı yıllarda akaryakıt istasyonu işletmenin yanısıra kestane torbası diken Nuri Ağaçcı, o dönem kestane şekeriyle tanışır. Yeni iş kolları araştıran ve kentin değerine değer katmak isteyen Ağaçcı, eşinden kestane şekeri yapma talebinin uzun süre karşılıksız kaldığını belirterek, Yingari’ye giden öyküyü şöyle anlattı;
“Bir aile dostumuzun evinde kestane şekeri ikram edildi. Nereden aldıklarını sorduğumda evin hanımı kendisinin yaptığını söyledi. Eve dönüşte eşime sitem ettim. Ertesi gün eşim bana çikolata ikram etti. Tattım ve müthiş bir lezzet. Ben yaparsam herkesten farklı bir şey yaparım’ diyen eşimin ‘İncir Rüyası’ ismini verdiği incirli çikolata bizim ilk ışığımız oldu.”

Haberin Devamı

Katma değer yaratıyor
Altı yıllık bir fizibilitenin ardından 2009’da tesislerini kuran Ağaçcı, şu anda kuru incir, zeytinyağlı incir ve çikolatalı incir gibi üç farklı grupta üretim yapıyor. İncir pekmezi ile sirkesini piyasaya çıkarmaya hazırlandıklarını, incirle ilgili yeni ürünlerin ise yolda olduğunu dile getiren Ağaçcı, “Amacımız, bölgemizin önemli bir ürünü olan incirin, değerini artırmak. İncirlerimizi tek bir bölgeden alıyoruz ve üretimde en kalitelisini kullanıyoruz. Üretim aşamasında da koruyucu olarak kimyasalyok. Butik üretim yapıyoruz” diye konuştu.

Yingari ile marka oldu

DOĞRUDAN İHRACAT
Bugün Türkiye’nin dört bir yanına ürün gönderen Ağaçcı, Aydın’da bir satış mağazalarının bulunduğunu belirterek, yoğun talep nedeniyle önümüzdeki yıl İzmir’e bir mağaza açmayı planlıyor. Ağaçcı, “Turistik bölgelere Figia markasıyla ürün veriyoruz. Amerika’dan Japonya’ya kadar bir çok ülke, bu lezzeti tatmış durumunda. Hedefimiz artık doğrudan ihracat. Bunun ilk adımını, 2014’te Almanya’da bir mağaza açarak atacağız” dedi.

Haberin Devamı

BEYAZ İNCİ
Kalite ve hijyen koşullarından ödün vermeden üretim yaptıklarını anlatan Ağaçcı, “El yapımı çikolata ve inciri tüketicinin beğenisine sunarken firma olarak hijyene büyük önem veriyoruz. Tarım ve Köyişleri Bakanlığı da işletmemize gıda sektöründe kalite ve hijyen açısından Beyaz İnci Bayrağı Berat ödülü ile ödüllendirdi” dedi.

ABBACIK SABUNU
İncirin yanı sıra sabun üretimine de başladıklarını aktaran Ağaçcı, “Zeytinyağlı sabun üretiyoruz. Burada marka olarak, Ege ağzından bir kelime seçtik. Genelde banyo yaptıktan sonra kullanılan, ‘Abbacık’ı sabun markası yaptık. Burada önümüzdeki süreçte yeni ürünler gündeme gelecek” diye konuştu.

Yingari ile marka oldu

Haberin Devamı

YENİ ÖYKÜLER
Aydın’da yeni bir model geliştiren Ağaçcı, bölgede yeni markaların, başarı öykülerinin oluşması içinde çalışıyor. Ağaçcı, Markalaşma, Yenilikçi ve Kalite Geliştirme Derneği (MARKAYDER) kuruluşunda da görev almış. “Derneğin kurucusuyum, ama yönetime girmedim. Şu anda bölgede kaybolmaya yüz tutmuş ya da markalaşmaya müsait ürünleri bir kitapta toplamak için çalışılıyor. Amaç, müteşebbislerin dikkatini çekmek” dedi.

TONLARCASI ATILDI
Üretime geçmeden önce çok büyük sıkıntılar çektiklerini dile getiren Ağaçcı, “Çikolatalı incir tatlısını piyasaya sürmeden önce deneme üretimleri yaptık. Bu deneme aşamasında çikolatanın kıvamı ve rengi konusunda ciddi sorunlar yaşadık. Tonlarca incirimiz çöpe gitmek zorunda kaldı. Deneme yanılma yöntemi sayesinde bu sorunu aştıktan sonra 2009’da ürünümüzü pazarlamaya başladık” şeklinde konuştu.


 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!