Yıldız balıklar satışları artırdı

Güncelleme Tarihi:

Yıldız balıklar satışları artırdı
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 31, 2011 00:00

Su Ürünleri Tanıtım Grubu’nun iç ve dış pazarlarda yaptığı çalışmalar sonuç verdi. Özellikle reklam filmleri ve balık ekmek şenlikleri tüketimi ikiye katladı.

Haberin Devamı

SU Ürünleri Tanıtım Grubu’nun faaliyetleri sayesinde sektör hem iç piyasa, hem de ihracatta başarıdan başarıya koşuyor. 2000’li yılların başında kişi başı 4 kilogram olan balık tüketimi 2010 sonunda 8 kilograma çıkarken, aynı dönemde ihracat da 59 milyon dolardan 352 milyon dolara yükseldi. Sektörün yeni hedefi 2023 yılında 1.2 milyar dolara imza atmak.

Türkiye’nin su ürünleri ihracatını artırmak için dünyanın dört bir tarafında düzenlenen gıda fuarlarına katılan Su Ürünleri Tanıtım Grubu (STG), bu yıl Rusya’dan Dubai’ye, Hong Kong’tan Belçika’ya, İran’dan Çin’e, Irak’tan Ukrayna’ya kadar 9 ülkede Türk levreğini, çipurasını, alabalığını ve orkinosunu tanıttı. Yılın yedi ayında ihracat yüzde 29’luk artışla 200 milyon dolardan 257 milyon 484 bin dolara çıkarken, STG Yönetim Kurulu Başkanı Melih İşliel, yıl sonunda 500 milyon dolara ulaşmayı hedeflediklerini söyledi. Türk su ürünleri sektöründe son yıllarda önemli yatırımlar yapıldığını ve üretim kapasitesinde Avrupa’da Yunanistan’ı da geçerek ikinci ülke konumuna geldiklerini belirten İşliel, “Su ürünleri sektörünün yaptığı yatırımların meyvesini toplaması için ciddi bir tanıtım gerekiyordu. Su Ürünleri Tanıtım Grubu bu ihtiyaca göre politikalar üretti ve sektör bugün altın çağını yaşıyor” diye konuştu.

ÇOCUKLARA SEVDİRDİ

Haberin Devamı

Su Ürünleri Tanıtım Grubu’nun dış tanıtım ile paralel Türkiye’de de çalışmalarını yürüttüğü anlatan İşliel, “Ülkemizdeki balık tüketiminin azlığına dikkat çekmek, balığın besin değerinin önemini vurgulamak, ilköğretim öğrencilerimizin balığı sevmesini sağlamak amacıyla 2011 yılında her ay bir ilköğretim okulunda balık-ekmek şenliği düzenledik ve ilköğretim çağındaki 10 bin civarında çocuğumuza ücretsiz balık-ekmek dağıttık, balığın faydalarını anlattık, broşürler, balıklı yemek tarifleri, yapbozlar dağıttık. Hedefimiz gelişmiş ülkelerdeki kişibaşı 15 kg. seviyesi ulaşmak” diye konuştu.

 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!