Güncelleme Tarihi:
Peynirinden tekstiline kadar tüm vitrinler ithal mallarla dolarken, harekete geçen USİAD ‘Ekonomik kurtuluş için yerli malı kullan’ kampanyası açıyor
Kurtuluş yerlide...
TÜRKİYE'nin ekonomik kalkınmasına katkıda bulunmak amacıyla kurulan Ulusal Sanayici ve İşadamları Derneği, ithalat çılgınlığına ‘‘dur'' demek için kolları sıvadı. USİAD yönetimi ekonomik kurtuluşun yerli malı tüketiminde olduğunu belirterek Türkiye çapında kampanya başlatıyor.
Özendirme kampanyası
DERNEK Ege Şube Başkanı Ahmet Ertem, yerli malı kullanımını özendirmek ve teşvik etmek istediklerini belirterek, ‘‘Kampanya önümüzdeki günlerde İzmir'de start alacak. Afişlerle, reklamlarla yerli malı kullanımının önemini 7'den 70'e herkese anlatacağız'' dedi.
İkinci Kurtuluş Savaşı
KAMPANYAYI ‘‘İkinci Kurtuluş Savaşı'' olarak niteleyen Ahmet Ertem, ‘‘Bir yıl boyunca ithal mallar yerine, kendi ürünlerimizi tüketirsek, ekonomiye 12.5 milyon dolar kaynak yaratırız. Bu da 2 milyon 180 bin insanın istihdamı, bukadar aileye ekmek kapısı anlamına geliyor'' diye konuştu.
Yerliler sıkıntıda
DÜNYA markası olan Abbate gömlekleri ile Mavi Jeans'ın bugün sıkıntılı günler yaşadığını hatırlatan Ertem, ‘‘Türkiye ürününe sahip çıkmayı öğrenmeli. Tekstilimizin kalitesini dünya kabul ederken, biz yabancı mal hayranlığına son vermeliyiz'' dedi.
Firmalarımız batarken
TEKSTİL sektörümüzün, dünya markası olmayı başaran ve iki ürünü Mavi Jeans ve Abbate gömleklerinin bugün sıkıntılı günler yaşadığını söyleyen Ahmet Ertem, ‘‘Küçük ev aletlerinde marka olmayı başaran Raks firmasına da sahip çıkamadık. Bu markaların yok olmasına nasıl göz yumabiliriz. Bu ülke peyniri, sarımsağı, muzu bile ithal ediyor. Peynirin yüze yakın çeşidi var ülkemizde. Buna rağmen Hollanda ve Fransız peynirlerini satın almanın ne anlamı var. Muz ve sarımsak da topraklarımızda yetişiyor ve buna rağmen ithal ederek, kendi ürünümüzü yok ediyoruz. Türkiye ürününe sahip çıkmayı öğrenmeli. Yabancı mal hayranlığına son vermeliyiz. Kalkınmanın başka yolu yok'' dedi.
İthalat kolay ihracat zor
AVRUPA'nın kendi çiftçisi, üreticisini, sanayicisini korumak için çeşitli önlemler aldığını vurgulayan Ahmet Ertem, ‘‘Her isteyen istediği ürünü AB ülkelerine ve gelişmiş diğer ülkelere ihraç edemiyor. Ama Türkiye'ye isteyen istediğini ihraç ediyor. Sınır ticareti yoluyla, İran üzümü, kayısısı İzmir'e kadar geliyor, üstelik kalitesiz. Avrupa'nın da kalitesiz ürünleri Türkiye'ye sokuluyor. Hükümet, yabancı sermayeye sadece trafik polisliği yapıyor. Tarım ürünlerimizi, sanayimizi korumak için ithalatı zorlaştırıcı yasalar çıkarmalı'' dedi.
İlk kıvılcım İzmir’den
BU yıl İzmir'de başlayacak kampanyaya, İzmir Valisi Kemal Nehrozoğlu'nun da büyük destek verdiğine dikkati çeken Ertem, ‘‘Kampanya Mart ya da Nisan ayında başlayacak. Bütün Anadolu'ya yayacağız. Reklam kampanyaları, afişler ve çeşitli etkinliklerle yerli malı kullanımını teşvik edeceğiz. Büyük hipermarketlere yerli malı kullanımını teşvik eden afişler asacağız. Artık devletin sanayicisini, üreticisini koruyamadığını görüyoruz. Korumacığılı, sivil toplum örgütleriyle işbirliği yaparak, biz gerçekleştireceğiz'' dedi.
USİAD’da kimler var?
1998 yılının Aralık ayında kurulan USİAD'ın örgütlenmesi, Anadolu'da da hızla sürüyor. İzmir'de Cevdet İnci, Hüseyin Özyavuzgil, İsmet Yorgancılar'ın USİAD üyesi olduğunu vurgulayan Ertem, ‘‘Selami Gürgüç gibi ülke ekonomisine büyük katkıları olan işadamlarının da desteğini görüyoruz. Bunların arasında Selçuk Yaşar ve Mahzar Zorlu gibi isimler de var. Biz dernek olarak ülke ekonomisinin kalkınmasına katkıda bulunmayı amaçlıyoruz. Hiçbir siyasi görüş ayrılığı olmaksızın, her siyasi partiden, kesimden de üyemiz var'' dedi.