Güncelleme Tarihi:
UZUN yıllar gümrük müşavirliği yaptıktan sonra girişimcilere büyük tasarruf sağlayan hazır ve sanal ofis pazarına yönelin Melek Karaca, sektöre Office İzmir ile adım attı. Sekreter ve ofis giderleri olmadan tam donanımlı ofise ihtiyaç duyan girişimcilere hizmet veren Karaca, kısa sürede ikinci şubeyi açtı.
Sistemin özellikle İstanbul’da yaygın olarak kullanıldığını anlatan Karaca, ekonomik krizler ve şirketlerin maliyetleri düşürmeye yönelik isteklerinin girişimcileri alternatifler aramaya yönelttiğini, bunların başında da kiralama ve sekreterya masrafların olmadığı sanal ve hazır ofislerin geldiğini aktararak, şöyle dedi;
SİZ İŞİNİZE BAKIN
İhtiyaç olan zamana göre kontrat yapılabilen sanal ve hazır ofislerde isteyen prestijli bir şirket adresi, isteyen 7/24 sabit ve mobilyalı bir ofis, isteyen de full donanımlı toplantı odası hizmeti alabiliyor. İşletmelerin bunları seçmesinin nedenleri arasında, A sınıfı bir plazanın yüksek kira gideri, dekorasyon, altyapı çalışması, ısınma-soğutma, elektrik, depozito, emlak komisyonu, temizlik ve mutfak masrafı, internet, ofis bakım ve giderleri gibi geleneksel ofis masrafları yanı sıra sekreterya hizmetinin ek ücret istenmeden sunulması, işletmelerin adımlarını ihtiyatlı bir şekilde atmasına imkan verdiği gibi ofis problemlerine bağlı kalmadan sadece yaptıkları işe odaklanmalarını sağlıyor. Ofis kurulum için yapılan hiçbir yatırım müşteriye yansıtılmadığı gibi stopaj yerine KDV avantajı da sağlanıyor.”
Dünyada hızla yaygınlaşan sistemi İzmir’e taşıyan girişimci Melek Karaca, şirketlerin sekreterya ve kiralama maliyetlerini düşürdü. ? Sanal ve hazır ofis sistemlerinin mantığını da anlatan Melek Karaca, şu bilgileri paylaştı: “Sanal ofis geleneksel ofis maliyetlerini azaltmak için iş adresi, toplantı salonları, sekreterya gibi hizmetlerin kombinasyonu olan bir servis... Ofis paketi ile şirketin yasal adresi Office İzmir’e kurabiliyor veya taşıyabiliyorsunuz. Firmanıza tahsis edilen bir telefon numarası ile gelen çağrılarınız firmanızın ismi ile karşılanıyor, istediğinizde size yönlendiriliyor, alınan notlar ve fakslar anında size e-mail olarak gönderiliyor. Gelen posta ve yasal tebligatlar kayıt altına alınarak saklanıyor ve dilerseniz size kargo veya scan edilebiliyor. Toplantı ve görüşmelerinizi yapabilmeniz için toplantı ve görüşme odalarımızı kullanabiliyorsunuz. Hazır ofiste ise tüm bu hizmetlere ek olarak size 7/24 kullanabileceğiniz fiziksel bir ofis tahsis ediyor.”
YENI ŞUBELER YOLDA
Bir yıllık süreci değerlendir en Melek Karaca, “Eylül 2013 t arihinde Bayraklı Myplaza’da hizmet vermeye başladık. Ağustos 2014 yılı itibariyle de Bayraklı-Megapol Tower’da bir şube daha açtık. Burda da 80’e yakın şirkete hazır ve sanal ofis hizmeti vererek hizmet alanını genişlettik. Henüz yolun başında olmamıza rağmen hedefimiz İzmir’de Hazır Office sektöründe ciddi bir pay almak. 2015’te de Alsancak ve Gaziemir bölgesinde yeni ofis alanları yaratmayı planlıyoruz.
MALIYET DÜŞÜRÜYOR
Sanal ve hazır ofis sistemlerinin mantığını da anlatan Melek Karaca, şu bilgileri paylaştı: “Sanal ofis geleneksel ofis maliyetlerini azaltmak için iş adresi, toplantı salonları, sekreterya gibi hizmetlerin kombinasyonu olan bir servis... Ofis paketi ile şirketin yasal adresi Office İzmir’e kurabiliyor veya taşıyabiliyorsunuz. Firmanıza tahsis edilen bir telefon numarası ile gelen çağrılarınız firmanızın ismi ile karşılanıyor, istediğinizde size yönlendiriliyor, alınan notlar ve fakslar anında size e-mail olarak gönderiliyor. Gelen posta ve yasal tebligatlar kayıt altına alınarak saklanıyor ve dilerseniz size kargo veya scan edilebiliyor. Toplantı ve görüşmelerinizi yapabilmeniz için toplantı ve görüşme odalarımızı kullanabiliyorsunuz. Hazır ofiste ise tüm bu hizmetlere ek olarak size 7/24 kullanabileceğiniz fiziksel bir ofis tahsis ediyor.”