Güncelleme Tarihi:
İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, ulaşımda yaptıkları çalışmalar tamamlandığında, ulaşım maliyetinin düşeceğini söyledi.
İzmir Büyükşehir Belediyesi İZULAŞ Genel Müdürlüğü tarafından satın alınan 100 solo otobüsün hizmete alınması nedeniyle Bostanlı Rekreasyon Alanı’nda bir tören düzenlendi. Törende konuşan İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, şu an ihalesi bitmiş 300 otobüsün de teslim edilmesiyle birlikte 2004’ten bu yana bin 363 otobüsün yenilenmiş olacağını söyledi. Halen ekonomik ömrü bitmiş bir grup otobüsü kullanmak zorunda olduklarını ifade eden Kocaoğlu, “2013 Haziran ayına kadar belki pik saatlerde bu eski otobüsleri çalıştırabiliriz. 100 körüklü otobüse daha ihtiyacımız var. Bunun için ikinci kez ihaleye çıktık, onlar da geldiğinde otobüs filomuzun ömrü 5 yaşa inecek” dedi.
GÜNLÜK 750 BİN YOLCU
İzmir ulaşım sistemindeki hedeflerini anlatan Kocaoğlu, deniz ulaşımı için ekonomik ömrü bitmiş gemiler yerine 450 yolcu kapasiteli, 13’ü 18, 2’si 32 knott’luk 15 katamaran alındığını, bunlar teslim edildiğinde hem iç hem de dış körfezde çalıştıracaklarını, üç arabalı vapur ihalesine çıkıldıktan sonra deniz filosunun yenilenmiş olacağını, bunlarla birlikte mevcut iskelelerin yenileceğini, yeni iskeleler yapılacağını ifade etti.
İzmir Metrosu’nun 21 kilometrelik hatta çalışmaya devam ettiğini belirten Başkan Kocaoğlu, “Üçyol-Üçkuyular arasındaki 5.5 kilometrelik kısım eli kulağında bitecek ve devreye girecek. İZBAN’da da, Torbalı’ya uzatma ile Küçük Menderes’in tam kalbine ulaşacağız. Buradaki istasyon ve geçitlerin ihaleleri bitti, yer teslimleri yapılıyor. Bu aksın Bergama ve Selçuk istikametine uzanması çalışmalarına da devam ediyoruz. Çalışmalarımızı sürdüreceğiz. İZBAN’da günlük 170 bin yolcu taşıyoruz. Metroda da 170 bin civarında yolcu taşıyoruz. Toplam 340 bin yolcu ile raylı sistemde yolcu sayımızı 4 kat arttırmış olduk. Metronun Üçkuyular hattı bittiğinde günlük yolcu sayısının 300 bine, Hilal İstasyonu bittiğinde ve İZBAN’ın ihtiyacı olan çekerler geldiğinde burada da 400 bine çıkacağına inanıyoruz. Bütün bunları tamamlayınca günlük 750 bin kişiye hizmet vereceğiz. Ayrıca ulaşım maliyetlerinde de düşüş elde edeceğiz, böylelikle bütün dünyada zarar edilen ulaşımdan zarardan kar elde edeceğiz” diye konuştu.
Konak ve Karşıyaka tramvay projeleri için kredi anlaşmalarını tamamladıklarını, ucuz kredi bulduklarını, ancak dış kredi kullanabilmeleri için DPT’nin onay verip yatırım programına alması gerektiğini ifade eden Kocaoğlu, “DPT onay vermezse yerli bankalardan kısa vadeli, yüksek faizli kredi kullanmak zorunda kalacağız. Bu konuyu Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım ile paylaştık. 7-8 aydır DPT tarafı ile ilgileniyor, ancak o da bir sonuç alamadı. Artık İzmir için çok önemli iki projenin onayının verilmesini kamuoyu önünde talep ediyorum” dedi.
ABESLE İŞTİGAL
Belediyeye ait şirketlerin zarar ettiklerine dair son günlerde çıkan haberlere tepki gösteren İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, belediyenin ana zarar kaleminin ulaşım olduğunu, en büyük zararların da İZULAŞ, İZDENİZ ve İZELMAN tarafından yapıldığını dile getirerek, “Toplam 11 şirket, belediye hizmetleri yapmak üzere kuruldu. ESHOT’un zararından kimse bahsetmemektedir. Zararı hepsinden büyüktür ama kimse dem vuramamaktadır. Eğer belediye şirketleri, belediye yol yapıp onu zarar hanesine yazacaksa, belediye arıtma yapıp onu zarar hanesine yazacaksa, çamur kurutma yapıp zarar hanesine yazacaksa, bu belediye hizmetleri değil, ticari müessese olur. O zaman da belediyelere Hazineden, İller Bankası’ndan her sene para verilmez sermaye verilir, al çalıştır denir. Belediyeler böyle kurumlar değildir. Demiryolları zarar ediyor diye, yatırım yapmamak olmaz. Karayolları sıfır kar ile çalışır. Devlet ve hükümetler zarar etmezse, hükümetlerin her sene vergi toplamasının bir gereği yoktur. Bunu bile bile böyle bir söylemin geliştirilmesi abesle iştigaldir. Boş işlerle uğraşmak anlamına gelir. Devlet kurumları, yaptıkları hizmet karşılığında zarar ederler. İZULAŞ’ı ESHOT’a sattığım zaman, ESHOT zarar etmeyecek mi? Tüm dünyada ulaşım sübvanse ediliyor. Ulaşımın zarar etmemesi mümkün değil” diye konuştu.
Ulaşımda 90 dakika uygulamasının devam edeceğini de sözlerine ekleyen Başkan Kocaoğlu, uygulama sayesinde yeni otobüs hizmete sokmadan, kullanımı arttırarak yolcu sayısında yüzde 35, ciroda da yüzde 15 artış sağlandığını ifade etti. Kocaoğlu, İzmir Büyükşehir Belediyesi’ne yeni bağlanan ilçelerdeki otobüs kooperatifleri ile şehir içindeki dolmuşları Kentkart sistemine dahil etmek için geliştirdikleri projeye İçişleri ile Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme bakanlıkları tarafından olumsuz yanıt verildiğini, ancak verimli olacağına inandıkları bu sistem için mücadele etmeyi sürdüreceklerini de anlattı.
Otokar Kamu Satışları Birim Yöneticisi İhsan Pars’ın, İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu’na plaket vermesinin ardından otobüsler Kocaoğlu’nun kornaya basmasıyla sefere girdi.
Yeni hizmete giren 100 solo otobüste klima, alçak taban, engelli yolcular için rampa, yana yatabilme, kapı, geri vites kamerası ile kapı açıkken otobüsün hareket etmesini engelleyen mekanizma gibi özellikler bulunuyor.