Yeni hedef Latin Amerika

Güncelleme Tarihi:

Yeni hedef Latin Amerika
Oluşturulma Tarihi: Haziran 08, 2016 14:57

İzmir Ticaret Odası ile Ekonomi Bakanlığı’nın organizasyonuyla, "Latin Amerika Ülkelerine İhracat Fırsatları Semineri" gerçekleştirildi.

Haberin Devamı

Ekonomi Bakanlığı uzmanlarının, Brezilya, Arjantin, Meksika ve Şili ile ilgili bilgi verdiği seminere, İzmir Ticaret Odası Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Cüneyt Güleç, Meksika Ticaret Müşaviri Jorge Cruz, Brezilya İzmir Fahri Konsolosu Ali Tamer Bozoklar ve Şili İzmir Fahri Konsolosu Martin Erdemir Sanford katıldı. Toplantının açılış konuşmasını yapan İzmir Ticaret Odası Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Cüneyt Güleç, Latin Amerika ve Karayipler bölgesinin çok önemli bir pazar olduğunu belirterek, "626 milyon nüfusu, trilyon Dolar’ı aşan GSYİH’sı ve 2,5 triyon doları aşan toplam ticaret hacmi ile devasa bir pazar. Ülkemizin Güney Amerika ile 1996 yılında 620 milyon dolar olan ticaret hacmi, 2015 yılında 4 milyar 970 milyon oldu. Ticaret dengemiz ise ülkemiz aleyhinde. 2015 yılında Türkiye, Güney Amerika’ya 1,3 milyar dolar ihracat yaptı. Bölgeden gerçekleştirilen ithalat ise yaklaşık 3 katı 3,6 milyar dolar değerinde. Latin Amerika’ya en fazla, demir ve çelik, motorlu kara taşıtları, makinalar, meyveler ve sentetik lif ihraç ediyoruz. En fazla ithal ettiğimiz ürünler ise mineral yakıt, demir ve çelik, metal cevherleri, yağlı tohum ve meyveler" dedi.

Latin Amerika ülkelerinden ihracat için potansiyel arz eden ülkelerin, Brezilya, Arjantin, Meksika ve Şili olduğuna dikkat çeken Güleç, "Brezilya, bölgede 2015 yılında ticaret hacmimizin en yüksek olduğu ve dünyanın en önemli ekonomilerinden birisi. Brezilya ile ticaret hacmimiz yaklaşık 2,5 milyar dolar düzeyinde gerçekleşti. Meksika ile 1,2 milyar dolar, Şili ile 470 milyon dolar, Arjantin ile 352 milyon dolar ticaret yaptık. Bu rakamlar oldukça düşük" diye konuştu.

Türkiye’nin geleneksel ihraç pazarları olan Avrupa Birliği ve Ortadoğu ülkelerinin son parite etkisi, petrol fiyatlarındaki düşüş nedenleriyle zor günler geçirdiğine dikkat çeken Güleç, sözlerini şöyle sürdürdü: "İhracatımızı sürdürebilir kılmanın yolu da ihraç pazarlarını mümkün olduğunca çeşitlendirmekten geçiyor. Bu noktada başımızı kaldırıp biraz daha uzaklara bakmamız gerekiyor. Hızlı gelişen iletişim teknolojileri ve lojistik sektörü ile artık o uzakları da yakın yapmak mümkün. Bu nedenle ihracat fırsatları seminerlerini önemsiyoruz. İhracat fırsatları seminerlerinin ilkini Asya’ya yönelik olarak Hindistan, Güney Kore ve Vietnam için yaptık. Önümüzdeki dönemde ise Afrika pazarına yönelik olarak yineleyeceğiz."



BAKMADAN GEÇME!