Güncelleme Tarihi:
İzmir’de ESHOT Genel Müdürlüğü’nün toplu ulaşım elektronik ücret toplama sisteminde Ocak 2015’de yapılan ve mahkemelik olan ihalenin uzantısı olan sıkıntılardan biri olan, bayilerde ulaşım kartı kalmadığı için yolcuların yeni kart alamaması nedeniyle 3 aydır yaşanan sorun, Ekim ayı içinde son bulacak. Haziran ayında eski firma Kentkart’den sistemi devralan Kartek firması, Haziran ve Temmuz aylarında mevcut kentkarların otobüs, metro ve vapura binişte okunmasında yaşanan problemleri çözdü. Ancak, bu süreç yeni elektronik kartların hazırlanmasını geciktirdi.
ESHOT, Haziran ayından itibaren yaşanan sorunlar sırasında arızalı olan veya yeni sistemi olmayan kartları değiştirdi. Stoktaki kentkartlar bu süreçte tükendi. Ağustos ayından itibaren satacak kart kalmadı. ESHOT birimleri sadece öğrenci-öğretmen ve benzeri kişiselliştirmiş kartları verebildi. Yeni yülenici şirket Kartek’in ulaşımda geçerli kartları üretmesi beklendi. Bu süreçte, bayilere yeni kart almaya gelen yolcular eli boş geri döndü.
Eylül ayında Kartek firması yeni kartları üretti. Daha sonra ise testlerini tamamladı. ESHOT kartları teslim almadan ve onaylamadan önce testlerini yapmaya başladı. Kartların sisteme uyumu otobüs, metro, vapur ve İZBAN hatlarındaki validatörlere, 90 dakika tek ücret sistemi başta olmak üzere sorunsuz çalışmasına yönelik denemeler devam ediyor. ESHOT yetkilileri testlerin başarılı geçmesinden sonra en kısa sürede kartların bayilerden satışına başlanacağını bildirdi. Satışa çıkacak kartlar eski kartlar gibi ulaşımda geçerli olacak. Daha sonra kartlar başka işlevler de yüklenerek geliştirilecek.