Yazgan Şarapçılık çıtayı yükseltti

Güncelleme Tarihi:

Yazgan Şarapçılık çıtayı  yükseltti
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 20, 2011 00:00

Türkiye’nin ilk beş şarap üreticisi arasında bulunan Yazgan, son iki yılda yaptığı 5 milyon TL’lik yatırımla kapasitesini 7 milyon litreye çıkarırken 6 yeni ürünü de beğeniye sundu.

Haberin Devamı

İZMİR’de 1943 yılından bu yana faaliyet gösteren Yazgan Şarapçılık, yeni ürünleriyle de iddiasını sürdürüyor. Yönetim Kurulu Üyesi Murat Yazgan, yıllık 6.5 milyon litre üretim kapasitesini artırmak için geçen yıl 3.5, bu yıl ise 1.5 milyon TL’lik modernizasyon yatırımı yaptıklarını belirterek, bu sayede üretimi 7 milyon litreye çıkaracaklarını söyledi. Yazgan, ülkedeki ilk beş üretici arasında bulunmalarının doğru projelerde yer aldıklarının göstergesi olduğunun altını çizdi.
Ürün yelpazesi
Bu yıl ürün gruplarına 6 yeni şarabın katılmasıyla orta ve üst segmentte 20 çeşide ulaştıklarını ifade eden Yazgan, “Mahra yeni markamız, eski Türkçe’de ‘ahşaptan üzüm sandığı’ anlamına geliyor. Bu sene üst popüler segment grubunda öne çıkarmayı düşündüğümüz, markalaşma üzerine mesai ve bütçe harcayacağımız ürünümüz. İki kırmızı, bir Mahra Boğazkere/Öküzgözü, Cabernet/Syrah, bir de sultaniye üzümlerinden üretilen kırmızı ve beyaz Emir’i tüketicilerin beğenisine sunduk. Ayrıca Sauvignonblanc, mono-sepajların arasına katıldı. Bir de geçtiğimiz yıl epey sevilen, şişesi yurtdışında dizayn edilen Rose bulunuyor” diye anlattı.

Haberin Devamı

KAYITDIŞI DEVAM

Sektörde en önemli sorunun hala kayıtdışı üretim olduğunu belirten Yazgan, “2007 Aralık ayında, ürün takip ve bandrol sistemine geçildi. O yıldan bu yana kayıtdışından giren şarapta yüzde 100artış var. Ancak tüketiminde yüzde 40 düşüş var. 100 milyon litreden 60 milyon litreye geldik. O dönem kayıtlı şarap 20 milyon litreydi, şimdi 55 milyona çıktı. Tüketimin azalması bazı merdivenaltı firmaların ticari faaliyetlerini durdurmasına neden oldu. Ama hala kayıt dışı var” dedi.

SEKTÖR BÜYÜYECEK

Türkiye’nin şarabı seven genç bir toplum olduğunu kaydeden Yazgan, “2020 yılına kadar alkollü içecek sektörünün parlayan yıldızı olacak. Yurtdışından Türkiye’ye yatırımların gelmesi buna işaret ediyor. Çin ve Hollanda’ya ihracat yapıyoruz ancak bunun handikapları var. Üzüm fiyatları, işçilik, mazot ve genel operasyon giderlerinin yüksek oluşuyla diğer komşu şarap üretici ülkeler arasında geri kalıyoruz, şaraplarımız pahalı. Ama kimsenin endişesi olmasın, şarap sektörü katlanarak, büyüyerek devam edecek” diye konuştu.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!