Güncelleme Tarihi:
DÜNYAYI saran çılgınlık Bonjuk Tea, Türkiye pazarına da girdi. Siyah ya da yeşil bitki çaylarından hazırlanan ve içine bal, süt, karamel, şeker, meyve eklenen Bonjuk Tea, dünyayı kasıp kavuran Bubble Tea gibi Türkiye’de de trend haline gelmeye hazırlanıyor. İçeceğin üzerinde bulunan baloncuklardan isim alan ve 11 milimetrelik özel pipetlerle içilen Bonjuk Tea’nın yeniliklere açık İzmir’de pazarlamasına büyük önem verdiklerine dikkat çeken Bonjuk Tea CEO’su Velican Çeltik, 25 bin dolar karşılığında franchise olunabildiğini belirterek, “Kar marjları da yüzde 150 ile 300 arasında değişiyor. Bonjuk Tea’nin tam 150’den fazla sıcak ve soğuk çeşidi bulunuyor. Markayı Türkiye’ye Malezya’dan Selekoğlu Gıda getiriyor. Selekoğlu Gıda, Malezya’da 20 yıldır faaliyet gösteren Turkuaz Şirketler Grubu’nun bünyesinde bulunuyor” diye konuştu.
İstanbul’dan sonra
İlk şubelerini İstanbul Meydan Alışveriş Merkezi’nde açtıklarını da dile getiren Çeltikoğlu, “İkinci ve üçüncü cornerları ise İzmir’de Çiğli Kipa ile Selway Outlet Park’ta açtık. 2013 hedefimiz 20 şubeye ulaşmak. Selekoğlu Gıda bu iş için 1.5 milyon dolarlık bir yatırım yaptı. Biz yıllık 850 milyon litre meyve suyu tüketimi olan Türkiye’de 2.5 milyon litre Bonjuk Tea’yi satışa sunmak ve 30 noktada müşterilerimize hizmet etmek istiyoruz. Taze içecek pazarının ise yüzde 5’lik bölümünü hedefliyoruz. Biz 2.5 yıllık altyapı ve fizibilite çalışmaları ile 8 aylık başarılı bir AR-GE çalışmasından sonra Türkiye pazarında yer aldık. En çok ilgi çeken ise ağızda patlayan boncuklar oldu” bilgilerini verdi.
Bubble Tea’nin meyve ve meyve özütlerinin yanı sıra sağlığa faydalı çay karışımlarını içerdiğini, yüzde 65 oranında gerçek meyve ve meyve püresinden elde edildiğini kaydeden Çeltikoğlu, 220 çeşit soğuk ve 70 çeşit sıcak içecek çeşidinin bulunduğunu ifade etti.
100 BİN TL100 BİN TL
İzmirli girişimcileri franchise sistemine katılmaya da davet eden Çeltikoğlu, AVM’ler, cadde üstü kafeler ve tatil kentlerinde bulunmak istediklerini, herşey dahil ortalama minimum ihtiyaç duyulun yatırımın 100 bin TL olduğunu dile getirdi. Çeltikoğlu, ortalama şube kurulum süresinin ise 4 ila 8 hafta olduğunu belirterek “Girişimciye ise personel, eğitim, kurs, proje tasarım, kurulum, broşür, merkezi yazılım, bayi koruma sistemi ve satış gibi pek çok destek veriyoruz” dedi. Bonjuk Tea 500 mililitrelik bardaklarda 6.90 liraya servis ediliyor. Sıcak içecekler ise 4.90 liraya tüketiciyle buluşuyor.