Yaratıcılıklarını markaya çevirdiler

Güncelleme Tarihi:

Yaratıcılıklarını markaya çevirdiler
Oluşturulma Tarihi: Ekim 10, 2011 00:00

Son yılların trendi ‘tasarım’la birlikte gençler de yaratıcılıklarını paraya çevirerek kendi markalarını yaratmaya başladı.

Haberin Devamı

İzmir de bu konuda fark yaratmayı meslek edinen giyim, takı ve ayakkabı gibi alanlarda birçok tasarımcı yetiştiren önemli bir merkez haline geldi. İstanbul’a gitmek yerine zoru seçerek İzmir’de fark yaratmayı seçen genç tasarımcılar, kente bu anlamda bir savaş veriyor. Türkiye’de 2001 krizinden sonra moda ve hazır giyim sektöründe tasarım bilincinin gelişmeye başladığını söyleyen Türkiye Moda ve Hazırgiyim Federasyonu Başkanı Nedim Örün, son yıllarda okullardan mezun olan tasarımcı sayısında artış olduğuna dikkat çekti, “Arzda yaşanan bu artış tasarımcıya olan talebi de artırdı” dedi.

Kaat sanatıyla deri ve şifonu birleştirdi

Dikiş iğnesi, kumaş ve iple tanışıklığı çocukluk yıllarına dayanan genç tasarımcı Burcu Yıldız, aileden gelen bu geleneği İzmir Ekonomi Üniversitesi Moda Tasarım Bölümü’ne giderek daha ileri aşamaya taşıdı. 2010’da mezun olduktan sonra ‘Kraviech’ markasıyla stüdyosunu kurdu. Yıldız, 700 yıllık geçmişi olan ve Osmanlı’dan gelen ‘Kaat’ sanatıyla deri ve şifonu birleştirerek kişiye özel tasarımlar hazırlıyor. Ünlü tasarımcıların yer aldığı İstanbul’daki Designer Shop’ta ürünleri satılacak olan Burcu Yıldız, önümüzdeki günlerde Paris’e ürün göndermeye hazırlanıyor.

Haberin Devamı

Alsancak’ta kendi mağazasını açacak

Genç tasarımcılardan Yaprak Özdizbay, özel sektörde edindiği deneyimin ardından kendi markasını yarattı. Aldığı eğitimle kendi zevkini birleştirerek ağırlıklı üst grup giyim ve ayakkabı gibi kişiye özel tasarımlar yapan Özdizbay, 2010’dan beri İstanbul, İzmir ve Bodrum’daki çeşitli butiklere ürün veriyor. Baba mesleği olan ayakkabı sektöründe deri ve kalıplarla büyüyen Özdizbay, farklı renklerden farklı şeyler yaratmaya çalışıyor. Özdizbay, ‘tasarımlı ürün pahalıdır’ yargısını kırmaya çalışıyor. Bunun için yakında Alsancak’ta kendi yerimi açacak.

‘Birtekbende’yle pazarlama yapacak

Geçen yıl kadın giyime yönelik ‘Poupee’ markasıyla faaliyee başlayan Gülberk Örün, önemli sorun olan satış ve pazarlamaya yönelik çözüm geliştirdi. Örün, kurduğu ‘www.birtekbende.com’ internet sitesiyle ilk etapta 10 tasarımcının ürünlerini satışa sunmaya hazırlanıyor. Site aracılığıyla trend olan ürünlerin satışını gerçekleştirecek olan Örün, “Genç tasarımcıların yaşadığı pazarlama ve satış soruna üç kişi olarak böyle bir çözüm geliştirdik. Trend ürünlerinin yanında outlet kısmı olacak ve burada sezon sonu ürünler yer alacak” dedi.

Haberin Devamı

Paris Moda Haftası’nda defile yapmak istiyor

İzmir Ekonomi Üniversitesi Moda Tasarım Bölümü’nden mezun olup, 2.5 yıl freelance çalıştıktan sonra kendi markasını yaratan bir diğer isim de Büşra Edebali... Edebali, gelinlik, abiye, çanta ve aksesuvar gibi kişiye özel tasarımlar yapıyor. Kumaşlarını kendi boyayan ve ürünlerinde özel dokumalar kullanan Büşra Edebali, kişiye özel tasarımların yanında günlük giyime yönelik koleksiyonlar da hazırlıyor. Edebali, “Ortadoğu’da kişiye özel ürünlere ilgi var. En büyük hedefim Paris Moda Haute Couture Haftası’nda defile gerçekleştirmek” dedi.

IF Wedding Fahshion’un kapanış defilesi ondan

Ümran Baradan Anadolu Güzel Sanatlar Fakültesi Resim Bölümü’nü bitiren ve şu ana DEÜ Güzel Sanatlar Fakültesi Moda Tasarım Bölümü’nde okuyan bir diğer genç tasarımcı da Fatma Palaoğlu... Palaoğlu, 2010’daki IF Wedding Fashion Gelinlik, Damatlık ve Abiye Fuarı kapsamında düzenlenen ‘İnci Taneleri Gelinlik Tasarım Yarışması’nda birinci olarak önemli bir başarıya imza attı. Bu yıl kendi adıyla oluşturduğu marka adı altında atölyesini kuran Palaoğlu, “Yarışmada artık birinci olana iki yıl sonraki fuarın kapanış defilesini yapma şansı veriliyor. Bu kapsamda 2012’deki fuarın kapanış defilesini yapacağım” dedi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!