Yağlı tanıtım başlıyor

Güncelleme Tarihi:

Yağlı tanıtım başlıyor
Oluşturulma Tarihi: Temmuz 10, 2012 14:30

EBSO Başkanı Yorgancılar, zeytinyağı tüketimini artırmak için Avrupa'da olduğu gibi bütün restoranlarda zeytinyağı sunumu yapılması için çalışmalara başlandığını açıkladı.

Haberin Devamı

Ege Bölgesi Sanayi Odası (EBSO) Yönetim Kurulu Başkanı Ender Yorgancılar, EBSO Yağ Sanayi Meslek Komitesi üyesi sanayicilerle EBSO Sanayiciler Kulubü'nde düzenlediği basın toplantısında, “Zeytinyağı Sağlıktır” yazılı önlükler giyerek, tüketimin artırılması gerektiğini vurguladı.

Markalaşma ve ambalajlı üretimin yanı sıra her restoranda masalara zeytinyağı konulmasıyla tüketimin artacağını söyleyen Yorgancılar, bu konuda herkesten duyarlılık beklediklerini söyledi.
Yorgancılar, sağlıklı nesiller için zeytinyağı tüketiminin büyük önem taşıdığını ifade ederek, Türkiye'de yıllık kişi başı zeytinyağı tüketiminin 1,5 litre olduğunu dile getirdi.
Yunanistan'da 22, İtalya'da 12, Suriye'de 6 kilogram zeytinyağı tüketildiğini belirten Yorgancılar, şöyle konuştu:
“Bizim 2023 yılı tüketim hedefimiz 6 litre. Bu rakam bile çok düşük. Zeytinyağı tüketimimizi artırmamız gerekiyor. Bunun için Avrupa'da olduğu gibi bütün restoranlarda zeytinyağı sunumu yapılmalı. Bu konuda bir çalışma yapacağız. Esnaf Odası ve Ticaret Odası üyesi restoranlarda zeytinyağının yer almasını sağlayacağız. Ambalajlar daha albenili hale getirilmeli. Marka sayısı da artırılmalı. Bunun yanında resmi dairelere zeytinyağı satın alınmalı. İlkokullardaki çocuklara süt ile birlikte zeytinyağı da dağıtılmalı. Ramazan paketlerine de mutlaka zeytinyağı konulmalı.”
Yorgancılar, Marmara ve Ege bölgelerinin zeytinyağı üretiminin en fazla yapıldığı yerler olduğunu hatırlatarak, bugün tüm Türkiye'de zeytin ağacı varlığının 170 milyon olduğunu, 2023 yılında bu rakamın 450 milyona çıkarılmasının hedeflendiğini ifade etti.
 
EBSO'da AVM zirvesi
Ender Yorgancılar, EBSO üyesi sanayicilerle bir araya gelerek, zincir marketler ve AVM'lerle ilgili yaşanan sıkıntıların ele alındığı bir toplantı yaptıklarını da söyledi.
Toplantıya 50'ye yakın üyenin katıldığını aktaran Yorgancılar, “Özellikle zincir marketlerde yaşanan sıkıntıların ne olduğu konusunda görüş alışverişinde bulunduk. Problemlerini belirttiler. Zincir marketler satış noktası açısından çok önemli. Bu satış şartları, şekillerinin, ödemelerinin daha belirgin hale gelmesi gibi talepler var. Raf parası gibi üreticileri rahatsız eden konular var” diye konuştu.

Haberin Devamı

Yorgancılar, Alsancak Limanı'na yapılması planlanan AVM konusunun da toplantıda gündeme geldiğine değinerek, “Daha önce söylediğim gibi limana AVM yapılması son derece yanlıştır. Bu kruvaziyer turizme karşı olmak değildir. Turistlerin İzmir'e ne bıraktığı da çok önemli” dedi.
 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!