Güncelleme Tarihi:
Her bir ayağı tam 95 milyar liraya mal olan 70 viyadük ayağı kaderine terkedildi. Büyükşehir ile Karayolları arasındaki sürtüşmenin faturası şimdilik 15 trilyon lira
KORDONYOLU Projesi'nin iptaliyle yeni projenin uygulanmasına başlanırken, Alsancak ve Liman viyadükleri ortada kaldı. Her biri 95 milyar liraya mal olan viyadük ayakları çürümeye terkedildi.
Kordon'a bağlanmayacak
BÜYÜKŞEHİR Belediye Başkanı Ahmet Piriştina viyadüklerin kesinlikle Kordon'a bağlanmayacağını yeniden vurgularken, ‘‘Karayolları isterse Şaraphane yönünden gelen viyadükleri Liman'a bağlayabilir'' dedi.
Karayolları suskun
KARAYOLLARI Bölge Müdürlüğü ise Kordon'daki çekişmenin ardından sessizliğe büründü. Ancak iki kurum arasındaki sürtüşmenin gizliden gizliye sürdüğü de dikkatlerden kaçmadı.
Noterle tespit
GEÇEN hafta Alsancak Limanı'nda yol düzenlemesi yapan Büyükşehir Belediyesi temel aşamasındaki bazı viyadük temellerini gömdü. Karayolları Bölge Müdürlüğü bu durumu noterle tespit ettirdi.
Fatura çok ağır
İZMİRLİLER, iki kurum arasındaki soğuk savaşın biran önce sona erdirilip sorunun çözülmesini beklerken, yarım kalan projenin devlete faturasının 15 trilyonu bulduğu öğrenildi.
Her bir viyadük için 95 milyar
ALSANCAK bölgesinde yarım bırakılan viyadükler, trafiği rahatlatmak bir yana, mevcut yolların da kullanım kapasitesini büyük ölçüde düşürdü. Her viyadüğün temeli için 30'ar metre boyunda 44 kazık çakıldı. Bir viyadük ayağının maliyeti yaklaşık 95 milyar lira olarak hesaplandı. Yaklaşık 70 viyadük ayağının tamamlandığı, harcanan paranın 7 trilyon lirayı bulduğu bildirildi. Bu arada bu projeler için üretimi yapılan, ancak Liman'da boş alanda bekletilen malzemelerle toplam faturanın 15 trilyon liraya kadar ulaştığı açıklandı. Kordonyolu dolgusu dahil projeye şu ana kadar 54 milyon dolar, (31.8 trilyon lira) harcandığı, 25 milyon dolarlık daha harcamayla projenin tamamlanabileceği bildirildi.
Kordon’a çıkış yok
BÜYÜKŞEHİR Belediye Başkanı Ahmet Piriştina Kordon'da başlattığı yeşil alan çalışmaları tamamlandığında Büyükşehir Belediyesi'nin görevinin bittiğini düşünüyor. Liman ile Kordon arasına çakılan viyadüklerin kesinlikle kullanılmayacağını açıklayan Piriştina, bunların ne yapılacağı sorusunun muhatabının kendisi olmadığını düşünüyor. Piriştina, ‘‘Konak ve Alsancak için yaptığımız koruma amaçlı imar planına göre, viyadüklerin Kordon'a inmesi mümkün değil. Yani, bizim planımızda o viyadükler yok. Karayolları isterse Toprak Mahsülleri Ofisi önüne, hatta Liman'a bile indirebilir. Ancak, oraya indikten sonra Kordon'a çıkartmıyoruz. Konak'taki viyadüğün bulunduğu yer ise bizim imar planımızda hemzemin olarak görünüyor'' dedi.
Karayolları bekliyor
BAYINDIRLIK ve İskan Bakanı Koray Aydın'ın ‘‘Kordon'dan çıkın'' talimatı ile buradaki görevi Büyükşehir Belediyesi'ne terkeden Karayolları Genel Müdürlüğü ise Alsancak ve Konak'daki çalışmaların tamamen durduğunu hatırlattı. Karayolları Bölge Müdür vekili Hilmi Kaya, ‘‘SİT karalarına ve imar plan iptallerine karşı hukuki itirazlarda bulunduk. Bunların sonuçlanmalarını bekliyoruz. Hukukun vereceği kararlara göre hareket edilecek. İmalatı tamamlanan viyadükler için hukuki süreç bitmeden hiçbir tasarrufta bulunulmayacak'' dedi.