Güncelleme Tarihi:
YAŞAR Holding şirketlerinden Viking Kağıt, yeni yatırım ve yeni ürünlerle yoğun bir yıla başladı. 2012-2016 stratejik plan çalışmaları kapsamında, temizlik kağıdı pazarının gelişimi ve ihracat potansiyelini dikkate alarak Viking Kağıt’ın stratejilerini gözden geçirdiklerini söyleyen Yaşar Holding İcra Başkanı Dr. Mehmet Aktaş, “Organizasyonel bazı değişiklere giderek, satış örgütü ve satış yapılanması yeniden oluşturuldu, ambalajlar yenilendi, tüketici yeni marka ve ürünlerle buluşturuldu. Holding olarak hızlı tüketim ürünleri pazarındaki deneyimimizi Viking Kağıt’a da aktarıyoruz” dedi.
Halka açık tek şirket
Aktaş, Topluluk olarak Türk sanayisi ve tüketicilerini birçok yenilikle buluşturduklarını belirterek, “Türkiye’nin ilk özel sektör kağıt fabrikası sıfatıyla üretime geçişinin 41. yılını kutlayan Viking Kağıt, 1982 yılında Topluluğumuza katıldı. Yeni ve farklılaştırılmış ürünler sunarak sektöründe birçok ilke imza atan Viking Kağıt, temizlik kağıtları sektöründe halka açık tek şirkettir” dedi. Temizlik kağıdı sektöründe kişi başı tüketimin son 10 yılda yaklaşık 5 kat arttığını belirten Aktaş, “Gelişen hijyen bilinciyle bu rakamın daha da artacağını öngörüyoruz. Ayrıca 200 milyon nüfuslu Ortadoğu, 140 milyon nüfuslu Rusya ile çevre ülke pazarları değerlendirildiğinde Türkiye, önemli bir üretim ve lojistik üssü olabilecek özelliklere ve potansiyele de sahip” diye konuştu.
DİNAMİZM GELECEK
Viking Kağıt Genel Müdürü Turgut Sarıoğlu, 2011 ve 2012 yıllarında üretim ve pazarlama harcamaları dahil toplam 5.7 milyon TL’lik yatırım planıyla büyümeye ve kağıt sektörüne dinamizm getirmeye devam edeceklerini söyledi. Viking Kağıt’ın 2011 yılında, bir önceki yıla oranla ciro bazında yüzde 5 büyüdüğü bilgisini veren Sarıoğlu, “Viking Kağıt son 10 yılda ihracat performansını sürekli artırdı. Şirketimiz 30’u aşkın ülkeye ihracat yapıyor, ciromuzun yüzde 35’ini ihracat kanalından sağlıyoruz. Avrupa pazarındaki etkinliğimiz uzun yıllara dayanıyor, başta İngiltere olmak üzere Avrupa ülkelerine dönük ürün ihracatımızı sürdürüyoruz. 2011 ihracatımızın yüzde 53’ünü İngiltere’ye, yüzde 12’sini İsrail’e, yüzde 7.3’ünü Azerbaycan’a gerçekleştirdik” dedi.
YENİ ÜRÜN PREMİA
Yenilenen markalarını ve ürün ailesine en son katılan Premia’nın özelliklerini anlatan Turgut Sarıoğlu, Premia tuvalet kağıtlarının ekstra yumuşak ve dayanıklı; havlu kağıtlarının ise özel kağıt yapısı sayesinde üstün emici özelliğe sahip olduğunu söyledi. Viking Kağıt’ın İzmir’in Aliağa İlçesi’ndeda bulunan yıllık 43 bin ton üretim kapasitesine sahip modern tesislerinde 2011 yılında üretilen tuvalet kağıdı ve kağıt havlular ile dünyanın çevresinin 110 defa sarıldığına dikkat çeken Turgut Sarıoğlu, Premia, Lily, Lily Dolgun, Senso ve Select markalarını tüketicilerle buluşturduklarını aktardı.
850 MİLYONLUK PAZAR
Viking Kağıt Genel Müdürü Turgut Sarıoğlu Türkiye’de temizlik kağıtları pazarının yurtiçi gayri safi büyüme hızından daha yüksek bir hızda büyüdüğünü vurgulayarak, “Bu hızlı büyümenin ardında, halen düşük seviyelerde bulunan kişi başı temizlik kağıdı tüketimi gelmektedir. 2010 yılı tüketim rakamı 4.4 kilogram” bilgisini verdi. Pazar büyüklüğünün 850 milyon TL olduğunu söyleyen Sarıoğlu, tuvalet kağıdının 397 milyon TL ile pazarın yüzde 49’unu oluşturduğunu belirtti.