Güncelleme Tarihi:
VESTEL, geçen yıl faaliyet rakamları kadar sosyal sorumluluk projeleriyle de dikkati çekti. “Çevresel gözden geçirme” faaliyetleri kapsamda bir dizi çalışma yapan şirket, Kamuoyu Aydınlatma Platformu’na yaptığı açıklamada “2011 sonunda bir önceki yıla göre üretilen birim ürün başına elektrik tüketiminde yüzde 17, su tüketiminde yüzde 24, ısı enerjisi tüketiminde yüzde 26 azalma sağlanmıştır” bilgisini verdi.
Avrupa pazar payı
Sektörün genel değerlendirmesinin de yapıldığı faaliyet raporunda, şirketin ana faaliyet konusu olan TV segmentinde, CRT TV’den LCD TV’ye kayış trendinin iç piyasada güçlü bir talep yarattığının altını çizen yetkililer, 2011 yılında Avrupa’daki talebin ise daraldığını kaydetti. “Buna rağmen yüksek üretim kapasitesinin, esnek üretim kabiliyetinin, Ar-Ge ve tasarım üstünlüğünün, yaygın ve güçlü satış ve dağıtım ağının sağlamış olduğu avantajlar paralelinde şirketimiz bu dönemde Avrupa pazar payını artırmaya devam etmiştir” denilen raporda, yılın başarılı sonuçlarla kapatıldığı dile getirildi.
RAKAMLAR ARTIYOR
LCD TV tarafındaki kapasite kullanım oranının 2011 yılında yüzde 62’den yüzde 79’a çıkarıldığını şirkette, üretim ve adet bazındaki satışlarda yüzde 20’lik artış yaşandı. Satışın yüzde 77’si ise ihracata gitti. Vestel Elektronik, 2011 yılında TV ve elektronik cihazlara 60 milyon 94 bin dolar, beyaz eşyaya ise 50 milyon 20 bin dolar olmak üzere toplam 111 milyon 14 bin dolar yatırım yaptı.
BEYAZ EŞYA
Vestal beyaz eşyada ise satışlarını artırarak 12 milyon dolar da net kar elde etti. İç piyasada buzdolabı, çamaşır makinesi, fırın ve bulaşık makinesinden oluşan 4 ana ürün grubu satışlarında 2010 yılına göre yüzde 19 artış kaydedilirken, yapılan 50 milyon dolarlık yatırımdan en büyük payı 24 milyon dolarla buzdolabı fabrikası aldı. Onu bulaşık ve çamaşır makinesi fabrikaları izledi.
AZALMA ORANI
Su tüketimi % 24
Elektrik % 17
Isı enerjisi % 26
Tehlikeli atık % 24
Ambalaj atığı % 12
Hurda atıkları % 13
Vernik tüketimi % 36
Plastik hammadesi % 42
Boya tüketimi % 3