Uzakdoğu'ya zeytinyağı ihracatı katlandı

Güncelleme Tarihi:

Uzakdoğuya zeytinyağı ihracatı katlandı
Oluşturulma Tarihi: Kasım 28, 2014 01:21

Haberin Devamı

Orkide ve Ekiz, Uzakdoğu başta olmak üzere Afrika, Kuzey ve Güney Amerika ülkelerine yüksek montanlı satışlar gerçekleştirirken özellikle Japonya ve Çin'de en fazla satılan Türk zeytinyağı markalarının başında geldi. Yurt içi ve yurt dışı satışlarda kaydedilen önemli artışın ardından İzmir Atatürk Organize Sanayi Bölgesi'nde yeni zeytinyağı tesisinin tamamlanma çalışmalarını hızlandırdıklarını belirten Küçükbay A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Küçükbay, "Yeni makine yatırımlarımızla 2015'in ilk yarısında zeytinyağı işleme ve dolum tesisimizin tamamlanmasını planlıyoruz. Türkiye, 600 bin tonluk zeytinyağı ihracat pazarının sadece yüzde 4'lük kısmını karşılıyor. Buna karşılık dünyadaki tüketim her geçen yıl artıyor. Son 10 yılda tüketim yaklaşık iki katına çıktı. Ülkemizin ihracat hedefleri doğrultusunda Uzakdoğu'nun önemi büyük. Devasa bir potansiyale sahip. Çin ve Japon halkı zeytinyağını yeni keşfediyor. Yapılan tanıtım çalışmalarıyla Türk zeytinyağına bu bölgelerde talep arttı. Ülkemiz bitkisel yağ sektörünün lider kuruluşu olarak biz de bu hedefler doğrultusunda atılımlarımıza yön veriyoruz. Orkide ve Ekiz zeytinyağıyla yer aldığımız dünya pazarlarında etkinliğimizi her geçen gün daha ileri noktaya taşımanın mutluluğunu yaşıyoruz" şeklinde konuştu.

Haberin Devamı


Küçükbay A.Ş., önümüzdeki bir kaç yıl içerisinde dünyanın en büyük ithal gıda pazarı olması beklenen Çin'de düzenlenen FHC Chiana Gıda Fuarı'nda da önemli bağlantılar gerçekleştirdi. Fuarda, Çin ve Uzakdoğu pazarındaki etkinliğini artırmaya yönelik çalışmalar yapıldığını dile getiren Ahmet Küçükbay, "Çin'de birçok gıda ürünü üretilmesine rağmen, iç pazarda özellikle yüksek gelir düzeyine sahip tüketiciler ithal edilmiş ürünleri daha güvenli ve kaliteli buluyor. Bu ülkede 'Avrupalı' imajı nedeniyle Türk ürünlerinin pazarda şansı yüksek. Çin'in kesinlikle önemli bir fırsat olduğu doğru; ancak zor bir pazar olduğu gerçeği de unutulmamalı. Farklı tüketici ve rekabetçi dinamiklere sahip, farklı pazarlardan oluşan bir ülke. Japonya'da da benzer durum söz konusu. Tokyo ve Şangay'da faaliyetini sürdüren Grup şirketlerimizden Baharu'nun çalışmaları bize avantaj sağlıyor. Ürünlerimiz kalitesi ile bölgenin seçkin marketlerinde yer buluyor. Global marka vizyonu olan bir kuruluş olarak, Çin'in de içinde bulunduğu büyüyen pazarları en iyi şekilde değerlendiriyoruz" dedi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!