Oluşturulma Tarihi: Mayıs 18, 2007 23:48
O, Urla gönüllüsü, her Urlalı gibi deniz sevdalısı. Sığacık Limanı’nı kurdu, geliştirdi. Balıkçıların sesi oldu. Şimdi en büyük hedefi Urla İskele Limanı’nı yaşatmak, iyileştirmek. URİYAT Kurucu Başkanı Önder Güneşliler ile söyleştik.
Urla Limanı etkin kullanılıyor mu? Özellikle yatçılık için ne yapıyorsunuz? - Urla İskelesi, yatçıların çok tercih ettiği bir liman. 60 yat kapasiteli mendirek tamamen dolu. Yüzlerce yat sırada bekliyor. Bu son günlerde değil yıllardan bu yana böyle. Çok talebin olması ve her fırsatta gündeme gelmesi yat turizminin Urla açısından ne kadar önemli olduğunu gösteriyor. Maalesef yetkililer bunu görmezden geliyor. Yıllardan beri atıl kalan doğal iskele, modern bir yat limanı ve balıkçı barınağı haline dönüştürülemiyor. URİYAT olarak, iskelenin kapasitesinin artırılması ve Urla’ya yakışır bir liman için gerekli bütün kurumlarla yazışıyoruz. Limanın ilk etapta 250 yat kapasiteye kavuşturulmasının Urla’nın çehresini değiştireceğine, turizm açılımı sağlanacağına yürekten inanıyoruz. Yatçılığın turizm için önemi ortada. Biz de limanın daha etkin kullanılması için elimizden gelen gayreti gösteriyoruz. Urla’nın gelişmesi açısından önemli bir yapı taşı olacak yat limanı kapasitesinin artırılması için bütün Urla dostlarını desteğe davet ediyorum.
Balıkçılar, ekonomik olarak kötüye gittiklerini söylüyor. Balıkçılıkla uğraşanların desteklenmesi ve son gelişmelerden bahseder misiniz? - Müdürlüğünü yürüttüğüm İskele Su Ürünleri Kooperatifi verilerine göre, 2006-2007 dönemi su ürünleri avcılığı açısından en düşük rekoltelerin elde edildiği dönem oldu. Gerek hava şartları, gerekse bilinçsiz avcılık, gırgır teknelerinin kilometrelerce ağları, sonarlar ile Foça ve Uzun Ada’ya kadar
balık üreme yeri olan İzmir Körfezi’nde avlanma, ufak balıkların öldükten sonra denize geri atılması gibi bir sürü etken bunu getirdi. Son olarak Kalabak sahilinin çamur taraması yapılarak yuva katliamına neden olunması ve ağların çamur tutması nedeniyle balık üretimini etkilemiştir. Yani denizden yeterince ürün alınamamış bunun nedenlerini de genellikle dış etkenler oluşturmuştur. Yetkililerin özellikle bilinçli avlanma konusunda gerekli girişimlerde ve uyarılarda bulunmalarını istiyoruz.
Urla’ya gönül verdiá 1936’da İzmir’de doğdu. 1960’lı yıllarda başladığı ve Urla’da ilk olan minibüsçülükle ilgilendi. 1970’li yıllardan itibaren Urla İskele Limanı yakın teması başladı. Ardından kuruluşunda büyük payı olan Sığacık Liman Müdürlüğü’ne atandı. Ege Bölgesi Su Ürünleri Kooperatifleri Birliği’ni kurdu. Balıkçıların Ankara’daki sesi olarak Balıkçı Barınakları Yönetmeliği komisyon üyeliğini yürüttü. Urla’da çeşitli gazetelerin muhabirliklerini de yapan Güneşliler halen kurucu başkanı olduğu, Urla ve İskele Limanı Yat Yanaşma Yeri, Denizcilik, Turizm Çevre Geliştirme ve Kıyı Balıkçıları Güçlendirme Derneği’nin (URİYAT) ikinci başkanlığını ve Urla İskelesi Su Ürünleri Kooperatifi Müdürlüğü görevlerini yürütüyor.
YAT TURİZMİ VE YELKEN Tanju Okan Yelken Yarışları’na ilgi her yıl artıyor. Yarışma için yenilikler söz konusu mu? Benzer projeleriniz olacak mı? - İlkini 2000’de yaptığımız yarışlar 30 Haziran-1 Temmuz’da tekrarlanacak. Bu yıl Kabotaj ve Denizcilik Bayramı ile gerçekleştirilecek yarışlarla ilgili hazırlıklarımız ise hızla devam ediyor. Yarışların bizim için önemli noktalarından birisi de, memleketimizde yeni yeni gelişen, 7’den 70’e her kesimin ilgi duyduğu yat turizmi ve yelken sporunu Urla’ya kazandırmak. Umarım Urla, yelkencilikte hak ettiği yerlere gelir.