Türkiye’de engelli çocuk olmak

Güncelleme Tarihi:

Türkiye’de engelli çocuk olmak
Oluşturulma Tarihi: Aralık 09, 2015 15:02

İZMİR Ekonomi Üniversitesi’nde (İEÜ) düzenlenen panelde, Türkiye’de engelli çocuk olmanın zorlukları tartışıldı. Zeybek oynayan engelli öğrenciler, gösterinin sonunda Türk bayrağı açtı ve izleyenlerin büyük alkışını aldı.

Haberin Devamı

İzmir Ekonomi Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu ve Engelsiz İEÜ tarafından "Türkiye’de Engelli Çocuk Olmak" başlıklı panel gerçekleştirildi. Panele, İEÜ Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Müdürü Prof. Dr. İlgi Şemin, Ege Üniversitesi Atatürk Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Çocuk Gelişimi Programı Öğretim Görevlisi Ebru Kalyoncu, Narlıdere Zihinsel Engelliler Derneği Başkanı Besim Toker, Otistik Çocukları Koruma ve Yönlendirme Derneği (ODER) Yönetim Kurulu Başkanı Ergin Güngör katıldı. İEÜ Rektörü Prof. Dr. Oğuz Esen’in de katıldığı etkinlik sonunda Ege Artı Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi Halk Oyunları Ekibi gösterilerini sergiledi.

Türkiye’de engelli çocuk olmak



Etkinlikte konuşan İEÜ Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Müdürü Prof. Dr. İlgi Şemin, engelli çocukların engellilik ve çocuk olma durumları nedeniyle toplumdaki diğer bireylere kıyasla yaşamlarında daha büyük bir zorlukla karşılaştığına dikkat çekti. Prof. Dr. Şemin, "Gelişimsel açıdan risk grubunda bulunan çocukların okul öncesi dönemde aile ve öğretmen tarafından fark edilmesi büyük önem taşıyor. Doğru tanı, ailenin engelli çocuğunu kabul süreci, çocuğun eğitimi, toplumsal hayata uyum süreci gibi birçok konuda engelli bireylerin desteğe ihtiyacı oluyor. Eğitim, sağlık, rehabilitasyon, bakım gibi alanlardaki haklardan yararlanamama ve önemli bir oranın aynı zamanda yoksullukla baş etmek durumunda kalmaları, engelli çocukların yaşadığı büyük sorunlara yol açıyor" dedi.

YÜZDE 97’Sİ EĞİTİM ALAMIYOR

Türkiye’de 8.5 milyon engelli birey bulunduğunu, engelli grubunun yüzde 97’sinin eğitim olanaklarından yoksun kaldığını vurgulayan Prof. Dr. Şemin, toplumsal bilinçlendirme çalışmalarının sürekliliğinin sağlanması gerektiğini kaydetti. Prof. Dr. Şemin, "Bugün ülkemizde özel eğitim hizmeti verilen 250 bin çocuktan yaklaşık 95 binine özel eğitim ve rehabilitasyon merkezleri ve okulları tarafından hizmet veriliyor. Çocuklarımızın engelli olma nedenleri konusunda toplum bilinçlendirilmeli ve engelli olmaya yol açan nedenlerin ortadan kaldırılmasına ilişkin koruyucu önlemler alınması için çalışmalar yapılmalıdır" diye konuştu.

BAKMADAN GEÇME!