(DHA)
Oluşturulma Tarihi: Nisan 11, 2007 04:24
DENİZCİLİKTE altın dönemini yaşayan Türkiye’de tersaneler sipariş gemi yapımında marka haline geldi.
Deniz Ticaret Odası İzmir Şube Başkanı Geza Dologh, konteyner gemi yapımından, mega yatlara kadar yerleşmiş bir pazara sahip olduğumuzu kaydetti. Ülkemizin stratejik bir bölgede, seyir yolu üzerinde bulunduğunu hatırlatan Dologh, "Tersaneler bugün sipariş gemi yapımında markalaştı. Dünya pazarlarında isim yaptı. HEDEF İLK 3: Gemi yapımında Türk tersanelerinin tercih edilmesinin bir başka nedeni ise zamanında teslim olgusu. Ülke ekonomisine büyük getirisi olan tersanelere gerekli olan desteğin verilmesi, yeni tersane alanlarının belirlenmesi gibi konuların en kısa sürede çözüme kavuşturulması gerekiyor" dedi. Tersane sayısının giderek arttığı Türkiye son dört yılda gemi inşaatında 8’inci sıraya yükselirken, 2013 yılındaki hedef ilk 3 olarak belirlendi. 62 TERSANE: Yılda 560 bin ton çelik işlenen tersanelerin kapasitesinin 2010 yılına kadar dolu olduğunu belirten Dologh, "Yat inşaatında Türkiye parmakla gösteriliyor" dedi. Gemi İnşa Sanayicileri Birliği ve Deniz Ticaret Odası’nın verilerine göre 2002’de 32 olan tersane sayısı, 2007 yılında 62’ye çıktı. İnşa halindeki tersaneler bitince, yani 2009’da Türkiye’deki tersane sayısının 123’e çıkması hedefleniyor.