Güncelleme Tarihi:
Sektörde yaşanan sıkıntılara rağmen güzel gelişmelerin de olduğuna işaret eden Kocagöz, dünyada pamuk üretiminin standartlarını belirleyen ve Nike, Adidas, Marks&Spencer gibi tekstil devleri tarafından kurulmuş olan BCI’a Türkiye’nin de katılacağını dile getirdi. Büyük markaların üretim yaptırmak istediği firmalara BCI pamuğunu dayattığını, bu yüzden Türk firmaların pamuğu Afrika, Hindistan ve Pakistan’dan almak zorunda kaldığını dile getiren Kocagöz, “Şimdi BCI Türkiye’ye geliyor. İlk toplantı 5 Ekim’de İstanbul’da olacak. BCI’a üye olan Türk tekstil firmaları ve büyük üreticiler dar kapsamlı bir toplantıyla ilk adımı atacak. Tahminimiz 2 yıla kadar remen tescilli Better Cotton’a başlayacağız” diye konuştu.
GDO’SUZ ETİKETİ
Kocagöz, Türk pamuğunun rakip ülkelerdeki gibi GDO’lu olmadığını, bunu da avantaja çevirmek için başlattıkları “GMO Free- GDO’suzdur” etiketi çalışmasında büyük başarı sağladıklarını duyurdu. İlk etapta sadece çırçır fabrikalarında dağıtılan etiketin tüm Türkiye’de dağıtılmaya başlandığını söyleyen Kocagöz, “Tüm borsalar bunu benimsedi. Biz de disipline ettik, uygulama kısmını düzenledik. İki büyük firmamız da GMO Free etiketini kendi nihai ürünlerine taşımak için harekete geçti. Bizim için mutluluk verici bir şey. GDO’suz Türk pamuğu gümbür gümbür geliyor” dedi.