Türk kahvesini gençler köpürttü

Güncelleme Tarihi:

Türk kahvesini gençler köpürttü
Oluşturulma Tarihi: Kasım 02, 2011 00:00

Zincir şubelerle sayıları hızla artan kahve evlerinin yaşam kaynağı gençler oldu. Cumhuriyetle yaşıt AS Kurukahvecisi de sektördeki bu gelişmeden payını alıyor.

Haberin Devamı

SON yıllarda yaygınlaşmaya başlayan kahve evi zincirlerinin sayısı her geçen gün artıyor. Sektörün gelişiminde ise kahve tüketen gençler aktif rol oynuyor. Kahve evi konseptinde mağazalaşmayı planlayan bir firma da Manisa’da üretim yapan AS Kurukahvecisi oldu. 1923 yılından beri sektörde faaliyet gösteren firma, üç yıla kadar mağaza açmayı planlıyor. Şirket ayrıca, son dönemin gelişen pazarı e-ticaret alanında da yerini almayı hedefliyor.
Şirketin 1923’te kurulduğunu anlatan AS Kurukahvecisi Genel Müdürü Ali Sevgil, “Aslında, geçmişimiz 1912’ye kadar gidiyor. Dedemin babası Celal Çavuş’un kurduğu kıraathane ile yola çıkılmış. 1923’te ise üretime başlanmış. Şu anda biz dördüncü kuşak olarak yönetimdeyiz. Asıl mesleğimiz kurukahve. Ama hazır kahvede gold, klasik ve üçü bir arada gibi üretimlerimiz de var. Baharat ve konsantre içecekler üretimimiz de mevcut. Toplamda 5 ana dalda üretim faaliyetimiz var” bilgisini verdi.

3 yıl içinde

Haberin Devamı

Aylık ortalama 15 tonluk kurukahve işleme kapasitelerinin bulunduğunu aktaran Sevgil, Ege ile Marmara’nın bir kısmına ürün verdiklerini söyleyerek, marka bilinirliğini artırmak için çalışmalar yürüttüklerini dile getirdi. Sektörde yaşanan gelişmelerle birlikte kahve evi kurma planları bulunduğunu anlatan Sevgil, “Hizmet sektörü bizim bilmediğimiz bir alan. Bu nedenle çalışmalarımız sürüyor. 3 yıla kadar bu hedefimizi gerçekleştirmek istiyoruz. Mağazalarımız öncelikle İzmir ve Manisa’da olacak” dedi.


e-ticaret yolda

Türk kahvesinde artan trenden pay almak için yoğun bir çalışma içerisinde olduklarını belirten Sevgil, bu kapsamda da son yıllarda önemli bir hareketliliğin yaşandığı e-ticaret alanında yer almak istediklerini, altyapı çalışmalarının sürdüğünü kaydetti. Türk kahvesi sektörünün zor bir pazar olduğunu anlatan Sevgil, “Her yörenin ayrı bir damak tadı, her yörenin ayrı bir kahve markası var. O nedenle sektörün çok büyük hedefleri yok. Biz de bu alanda farklılık yaratmak adına çalışıyoruz” diye konuştu.

Tüketim yayıldı

Yaklaşık 10 yıl önce gençlerin hazır kahveyi yoğun olarak tüketmesiyle birlikte kurukahve sektöründe bir durgunluğun yaşandığını ifade eden Sevgil, ancak son yıllarda kahve evi zincirlerinin artmasıyla birlikte gençlerin Türk kahvesi içmeye başladığına dikkat çekti. Sevgil, “Açılmaya başlayan kahve evleri, 18-22 yaş arasındaki gençleri Türk kahvesiyle tanıştırdı. Böylece bir trend oluşmaya başladı. Bu da pazarda ciddi bir hareketlenme yarattı. Pazar sürekli büyüyor” dedi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!