Güncelleme Tarihi:
Su Ürünleri Tanıtım Grubu (STG), Ortadoğu pazarındaki payını artırmak için Birleşik Arap Emirlikleri’nin Dubai şehrinde düzenlenen Gulfood Fuarı’na ilk kez katıldı. STG olarak ilk kez katıldıklarını belirten Melih İşliel, “Yeni pazar arayışı kapsamında, B.A.E.’nin ticari özelliklerini de dikkate alarak katılım kararı aldık. 16. kez düzenlenen bu fuarda 152 ülkeden 3.800 firma ve 81 ulusal pavilyon yer aldı. Gulfood fuarı, dünya çapındaki en önemli yiyecek, içecek ve otel ekipmanları fuarlarından birisi. Çoğunluğu Ortadoğu, Afrika, Asya’dan olan 55 bin kişinin ziyaret ettiği Gulfood fuarı, gıda sektörünün buluşma noktası konumunda” dedi. Türkiye’den 134 firmanın yeraldığı Gulfood Fuarı’nda, Su Ürünleri Tanıtım Grubu standının yoğun ziyaretçi akınına uğradığını kaydeden İşliel, “Dünyanın pek çok ülkesinden gelen ziyaretçilere, ülkemiz su ürünleri ve sektörü tanıtıldı, pazar olanakları üzerinde araştırma yapıldı. Nüfusunun yüzde 80’ini yabancıların oluşturduğu bu ülkede levrek, çipura, alabalık ve orkinosun büyük ölçüde tüketildiği, marketlerde rahatlıkla bulunabildiği görüldü” diye konuştu.
YILDIZ SEKTÖR
Su ürünleri ihracatının Türkiye’de 2000 yılı sonrasında ciddi bir sıçrama gösterdiğini belirten Türkiye Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçı Birlikleri Sektör Kurulu Başkanı Sinan Kızıltan da, ihracatın yıldız sektörleri arasında yer alan su ürünleri ihracatının son 10 yılda 6 kat artış göstererek 59 milyon dolardan, 352 milyon dolara geldiğini söyledi.
DİNAMİK PAZAR
B.A.E’nin Körfez ülkeleri içinde en dinamik ülkelerden birisi olmanın yanında bölgenin en önemli reeksport merkezi olduğunu kaydeden İşliel, “Dolayısıyla ülke içi talep kadar, ülke üzerinden sağlanacak dış talepleri yakalamak amaçlı olarak da pazara girilmesi önem taşıyor. Fuara katılım, su ürünlerimizin bu bölgede tanıtımı açısından çok önemli. İnfo standı ziyaret eden alıcılara, ülkemiz su ürünlerine olan ilgileri tespit edilerek talep ettikleri ürünlerle iştigal eden firmalarımızın irtibat bilgileri verildi” dedi.