Güncelleme Tarihi:
Turistlerin ülkelere göre dağılımında yüzde 25’ini Alman, yüzde 11’ini İtalyan, yüzde 9’unu Fransız, yüzde 8’ini İngiliz, yüzde 6’sını Hollandalılar oluşturdu. Almanya’dan 2013’te 357 bin 303 konuk geldi. Bir önceki yıla göre Almanya pazarında yüzde 0.66’lık düşüş yaşandı. Düşüş gözlenen bir diğer ülke ise Fransa oldu. Fransa’dan 125 bin 429 turistin geldiği 12 aylık dönemde geçen seneye kıyasla yüzde 2.16 oranlık düşüş oldu.
İtalya pazarında ise artış devam etti. İtalya’dan İzmir’e gelen 152 bin 678 konuk, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 11.23’lük artış yaşanmasını sağladı. İngiltere’den 112 bin 699 kişi aynı dönemde İzmir’e geldi ancak bu pazarda geçen seneye oranla yüzde 2.83’lük düşüş yaşandı.
Aralık 2013’te hava yolu ile gelen turist sayısı, bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 60.83 oranında artarken, deniz yolu ile girişlerde yüzde 7.95 oranında azalma görüldü. 2013’te toplam girişlerde yüzde 35.58 oranında artış yaşanırken, bu girişlerin yüzde 75’ini hava, yüzde 24.9’unu deniz yolu oluşturdu. 12 aylık toplamda ise İzmir’e turist girişlerinde yüzde 2.8 artış gözlendi.
Şahbaz: Yetersiz
İzmir turizminde yaşanan büyüme rakamlarının yeterli olmadığını söyleyen Ege Turistik İşletmeler ve Konaklamalar Birliği (ETİK) Başkan Yardımcısı Uğur Şahbaz, yatırıma dayalı turizm patlamasının kentte bir an önce yaşanması gerektiğini ifade etti. Turizmde artık İzmir’in kaybetmeye lüksü olmadığını belirten Şahbaz, “2013 İzmir açısından artı değerlerde geçmiş olsa da biz sektör temsilcileri olarak bu artışın yetersiz olduğunu düşünüyoruz. Turizmden alması gereken pay bu olmamalı. İzmir sahip olduğu tarihi ve kültürel değerlerin yanı sıra kıyılarında deniz, kum, güneş üçlüsüne sahip zengin kıyı ilçelerine ev sahipliği yapıyor. Öte yandan fuarcılık ve kongre turizmi faaliyetleriyle bir büyüme içinde. Ancak İzmir beklenen sıçramayı bir türlü gösteremedi. İzmir’in artık turizmde oyalanmaya, kaybetmeye lüksü yok. İzmir’in tanıtım ve markalaşma konusunda acilen hamleye ihtiyacı var. Valilik ve Büyükşehir Belediyesi öncülüğünde kent yeni bir oluşuma gitmeli. Bu konuda İzmir Kalkınma Ajansı, Türkiye Otelciler Federasyonu, İzmir Ticaret Odası, Turizm İl Müdürlüğü ve diğer tüm turizm paydaşları tek ses olarak bu tanıtım atağını hızlandırmalı. Bizler de ETİK olarak bu tanıtım ayağında zaten bulunuyor, sektöre destek olmaya devam ediyoruz” dedi.
Varlık içinde yokluk
Yurtdışında yapılan bütün büyük fuarlarda İzmir standının kurularak şehrin tanıtımının yapılması gerektiğini kaydeden Uğur Şahbaz, “Bu fuarlarda Büyükşehir Belediyesi, yerel yönetimler öncülüğünde tanıtım stantları oluşturulmalı. İzmir’in dinamikleri tanıtılmalı, pazarlanmalı. Türkiye turizmde büyürken İzmir maalesef geri kalıyor. Bizler sektör olarak her türlü yatırıma, öneriye açığız. İzmir artık varlık içinde yokluk çekmek istemiyor. Dolayısıyla İzmir’in belediye başkanı kim olursa olsun mutlaka turizmi ön plana çıkartacak hamleler yapması gerekiyor. Altın yumurtlayan bu sektörün önü açılmalı. Bu konuda tüm kanaat önderlerini İzmir’in turizm skalasından hak ettiği payı alabilmesi için daha çok çalışmaya, el ele vermeye ve turizmi şaha kaldırmaya davet ediyoruz” diye konuştu. ? İZMİR, (DHA)