Güncelleme Tarihi:
Çeşme Turist Otelciler Birliği Başkanı Veysi Öncel, tüm bu olumsuzluklara rağmen geçen yılki rakamları tutturmanın en büyük hedefleri olduğunu söyledi. Beş yıldızlı otellerin genel müdürleri ise her şeye rağmen güzel bir sezon geçirmeyi beklediklerini açıkladı. Turizmi olumsuz yönde etkileyen ekonomik kriz ve domuz gribine rağmen Türkiye’nin rakipleri İspanya ve yunanistan’a oranla biraz daha şanslı olduğunu belirten Öncel, “Türkiye’ye geçen yıl gelen turist rakamı 22 milyon kişi idi. Türkiye bu sezonda bunun altına inmeyecektir. Çeşme olarak da bu sayılar doğrultusunda geçen yıl ki turist sayısına ulaşmak en büyük hedefimiz. Ön rezervasyon sistemi halen Çeşme’de istediğimiz yoğunlukta değil. Bunun kaymağını antalya bölgesi yiyor” dedi. Dış pazara önem veriyoruzDestination izmir Grubu temsilcisi ve Sisus Oteli’nin sahiplerinden Bülent Tercan, üç yıldan fazla bir süredir Çeşme’yi uluslar arası fuarlarda tanıtım ve pazarlamasını yaptıklarını belirterek, “Bu işe üç yıl önce başlarken beş yıllık bir perspektif belirlemiştik. Çeşme’nin pazarlanması derinlik içerisinde ilerliyor. Ön rezervasyonlarımızda yüzde 20’lik bir rakama ulaştık. Dış pazardan gelecek yabancı turist için özellikle Sun Express’in direk olarak uçtuğu şehir ve ülkelere odaklandık. Pazarlamamızı buna göre belirliyoruz. 1 Nisan ile 30 Ekim arasında Çeşme’ye sürekli olarak yabancı turist akışını sağlamayı başardık. Direk uçuş olmadan Çeşme’ye turist gelmesi imkansız gibi. Dış pazara büyük önem veriyoruz” diye konuştu. Tercan, iç pazarın Temmuz ayının ilk haftasından Ağustos ayının 25’ine kadar süren bir periyodu olduğunu vurguladı.
OTELCİLERİN GÖRÜŞÜ
Çeşme sezonun bölgede yabancı turistin olmayışı, çevresel faktörler gibi nedenlerden dolayı kısa süreli olduğuna dikkat çeken Grand Hotel Çeşme Genel Müdürü Gökçe Kesikçiler şunları söyledi: “Gelecekten umutluyuz. Ramazanı geçirmek içinde uygun bir bölgedir Çeşme. İç pazar misafirlerimize de şöyle seslenmek istiyorum; Tatillerini dışarıda yapmasınlar.”
Altın Yunus Resort & Thermal Hotel Genel Müdürü Tayfun Başkurt: “İç pazarın erken rezervasyon sistemine alışmaya başlaması ve periyodunun daha önce başlaması sebebi ile geçtiğimiz senelere oranla yaklaşık iki katı artış sağlanmıştır. Çeşme’de okulların kapanmasıyla hareketlilik başlayacaktır. Mayıs ayına kadar olan periyot oldukça sıkıntılı idi.”
Çeşme Sheraton Oteli Genel Müdürü Mesut Güven: “Ramazan ayının bu yıl erken başlayacak olması ve bayram tatilinin kısa olması nedeniyle maalesef beklentilerimiz azalmakta ve hareketli geçeceğini düşünmüyorum. Çeşme’de iç pazar iki ay sürüyor, dış pazar ise fazla otel ve tur operatörlerinin olmayışı sebebi ile pek fazla etkili değil. Asla pes etmiyoruz.”
Bodrum’u gölgede bırakacak
Çeşme’de yüzde 10’luk bir ön rezervasyon hareketliliği olduğunu söyleyen Öncel, “Temmuz ve Ağustos aylarında yüzde yüz doluluk oranına ulaşacağımıza inanıyoruz. Bu sezon başta Radison SAS olmak üzere irili ufaklı otellerle yatak sayımız 2 bin daha arttı. Toplamda ise 8 bini nitelikli 17 bin 500 yatak sayısına ulaştık. Çeşme için yeterli bir rakam değil. Çeşme ve Alaçatı’nın butik otellerle donatılması, marka otellerin gelmesi gerekiyor. Çeşme bu yılda gözde olacak. Özellikle istanbul sosyetesinin uğrak yeri olmaya aday. Restoranlarıyla Alaçatı, gece kulüpleri ve beach clublarıyla Çeşme, Kuşadası ve Bodrum’u gölgede bırakacak” dedi.