Güncelleme Tarihi:
Genç Turizmciler Derneği İzmir Şube Başkanı Ozancan Yıldırım, İzmir'e yılın ilk 7 ayında gelen turist sayısının, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 9.94 düştüğünü hatırlattı. Turizm sektöründe devamlılığın sağlanması için, özellikle şehir merkezindeki cafe ve restroanlarda görev yapan garson, servis elemanlarının eğitimkin çok önemli olduğunun altını çizen Yıldırım, "Servis elemanı arkadaşlarımız birer yedek psikolog gibidir.Turist rakamlarımızın kalıcı olması ve ileriye doğru büyümesini istiyor isek kelebek etkisi misali garsonların sertifikalı olmasını önemsemeliyiz" dedi.
Şehrin tanıtılmasında, turist ve garson arasındaki ikili ilişkilerin, servis teknikleri kalitesinin ve Türk misafirperverliğinin vurgulanmasının çok önemli olduğuna dikkat çeken Yıldırım, "Üniversitelerde her sene yapılan ücretsiz kariyer günleri ve kişisel gelişim eğitimlerine bu sene şehir merkezlerindeki en popüler cafe ve restoranlardaki, garsonlara ücretsiz insan psikolojisi ve misafir memnuniyeti eğitimi verilecek. Öncelike İzmir'de başlayacak ücretsiz psikoloji ve misafir memnuniyeti eğitimi, derneğimiz şubeleri bulunan İstanbul, Ankara ve Diyarbakır'da devam edeceğiz" dedi.