Turistler şikayetçi

Güncelleme Tarihi:

Turistler şikayetçi
Oluşturulma Tarihi: Şubat 21, 2013 00:00

Muğla'nın eğlence hayatına turistlerden şikayet yağdı.

Haberin Devamı

Muğla Vali Yardımcısı Ahmet Ali Barış, “Alo 179 Çağrı ve Danışma Merkezi”nin 2012 çalışmaları konusunda bilgi verdi. Vali Yardımcısı Barış, “Alo 179, tatil için Muğla’yı seçen her ziyaretçinin kendisini bir yabancı değil, özel bir konuk gibi hissetmesini sağlamak amacıyla 4 yıl önce kuruldu. Turizm sezonunda merkez 7 gün 24 saat kesintisiz hizmet veriyor. Üç ayrı vardiya ile görevlendirilen personel İngilizce, Almanca, Fransızca, Rusça ve Farsça bilen yüksek eğitimli kişilerden oluşuyor. Muğla Ege Bölgesi'nin incisi. Her yıl 3 milyonun üzerinde yabancı turisti ağırlıyor. Bu çalışma il genelinde turizmin gelişmesine, yaşanan sıkıntıların çok daha azalmasına yardımcı oldu. Bu çalışmamız başka illere de taşınmaya başladı. Çağın teknolojisini turizm konusunda da kullanmak gerekiyor. Amacımız ilimizi ziyaret eden turistlerin herhangi bir sıkıntı yaşamadan ülkelerinde mutlu bir şekilde geri dönmelerini sağlamak. Bunun için proje geleceğe yönelik, turizmin sürekliliği açısından büyük önem taşımakta” dedi.
Hanutçuluğun son yıllarda azaldığını belirten Barış, “Sistem sayesinde bölgede yaşanan lokal sıkıntıları görerek anında müdahele ediyoruz. 2012 yılında Alo 179 Çağrı ve Danışma Merkezi'ne 995 şikayet geldi. Bunların 231, 75'i çevre ve deniz kirliliği, 25'i ise hanutçuluk. Gürültü şikayeti belirli bir saatten sonra dış gürültünün turiste verdiği rahatsızlıktan kaynaklanıyor. Çok değişik nedenleri var. Eğlence ile konaklama yerlerini ayırma imkanına sahip olamıyoruz. Turistik ilçenin barlar sokağının hemen yanı başına konaklama tesisi yapmışız. Bunun iç içe geçmesinden sıkıntılar oluyor. Ama bunların sayısında her geçen yıl azalma var” diye konuştu.

Haberin Devamı

EN FAZLA ŞİKAYET DENİZ VE ÇEVRE KİRLİLİĞİNE
Muğla’ya gelen yabancı ziyaretçiler daha çok bölgenin koylarını gezdiğine dikkati çeken Barış, “Bize en fazla gelen şikayetler arasında çevre ve deniz kirliliği konusu var. Denizi ve çevreyi temiz tutmak zorundayız. Turizmin sürdürülebilir olması için buna çok büyük ihtiyaç duyuluyor. Gereken özeni gösteriyoruz. Hanutçuluk son yıllarda azaldı. Mevzuatta bu konuda yapılan düzenlemeler hanutçulukla mücadelede etkili oldu. Bu mücadele yasal çerçevede kaymakamlar aracılığıyla yürütülüyor. Bu konuda büyük hassasiyet gösteriyoruz. El birliğiyle bölgedeki sorunları çözüme kavuşturup ziyaretçilerimize gönül rahatlığıyla bir tatil imkanı sunmaya çalışıyoruz” diye konuştu.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!