Güncelleme Tarihi:
BODRUM Anadolu Meslek ve Kız Meslek Lisesi edebiyat öğretmeni Tülay Şener’in, evine yeni aldığı buzdolabı 26 Ocak 2007 tarihinde bozuldu. Evli, iki çocuk annesi Şener, buzdolabını tamir ettirmek için yetkili servisi çağırdı. Servis görevlileri, buzdolabının kompresörünün elektrik kesintileri ve ani voltaj değişikleri nedeniyle bozulduğunu belirledi. 319 TL ödeyerek kompresörü değiştirten Şener, Menderes Elektrik Dağıtım A.Ş. İl Müdürlüğü’ne dilekçeyle başvurdu. Ancak, “Kusurumuz yok” yanıtıyla karşılaştı. Bunun üzerine Şener avukatı Hilmiye Cengiz aracılığı ile Tüketici Mahkemesi sıfatıyla Bodrum 2. Asliye Hukuk Mahkemesi’nde, 13 Haziran’da dava açtı.
Mahkeminin tayin ettiği bilirkişi de buzdolabının ani voltaj değişikliğinden arızalandığı yönünde rapor verdi. Bunun üzerine mahkeme, dört yıldır süren davanın 5 Mart’ta görülen beşinci celsesinde, Menderes Elektrik Dağıtım A.Ş.’nin “Ayıplı Hizmet” nedeniyle buzdolabının değişen kompresörünün 319 TL’lik ücreti ile mahkeme, avukat ve vekaletname masraflarını ödemesine karar verdi.
Sineye çekmeyin
Şener, kendisi gibi ani voltaj değişikliğiyle elektronik ve beyaz eşyası bozularak mağdur olan kişi bulunduğuna dikkati çekerek, “Elektrik şirketleri yapılan şikayetleri değerlendirmiyor ya da kendilerini haklı çıkartacak savunmada bulunuyorlar. Bu nedenle hukuk mücadelesi başlattım. Mahkeme, örnek bir karar verdi. Benim gibi mağdur durumda olanların açacağı bu tür davaların, elektrik şirketlerin bu tür konular üzerinde daha ciddi durmalarını sağlayacağını düşünüyorum” dedi.