Tükenmeden tüketin

Güncelleme Tarihi:

Tükenmeden tüketin
Oluşturulma Tarihi: Mart 19, 2013 00:00

Her geçen gün biraz daha tüketime yönelen Türkiye’de tüketici dernekleri uyarıyor. TÜKODER Foça Şube Başkanı Ozkan Yılmaz “Yorgun, hasta ve mutsuzken alışveriş yapmayın” dedi.

Haberin Devamı

TÜKETİCİYİ Koruma Derneği (TÜKODER) Foça Şubesi Başkanı Özkan Yılmaz, huzurlu bir toplum için bilinçli tüketiciler yaratmanın zorunlu olduğunu belirtti, vatandaşlara çeşitli uyarılarda bulundu.
Tükenmeden tüketmek için herkesin çok dikkatli olmasını isteyen Yılmaz, mevcut yasaların hak araması için tüketiciye avantajlar sağladığını, ancak Türkiye’de hak arama kültürünün henüz oransal olarak çok düşük seviyelerde kaldığını söyledi. İndirimli fiyatın cazibesine kapılıp ihtiyaç olmayan malların alınmamasını isteyen Yılmaz, altın kuralları şöyle sıraladı;
“Yorgun, hasta ve mutsuz iken alışveriş yapmayın. Sadece reklamlara bakmayın, yakın çevrenin o malı kullanım tecrübelerini de sorgulayın. Aynı malın değişik yerlerdeki fiyatlarını araştırın. TSE ve Garanti belgesi olup olmadığını, taksit koşulları ve vadelerini öğrenin” dedi. Yılmaz, bir malı aldıktan sonra kullanım ve bakım talimatlarına mutlaka uyulması gerektiğini belirterek, “Sorun çıktığında kendi olanaklarınızla tamir etmeye uğraşmayın. Satışı yapan yer ve mümkünse satışı yapan kişiyle bir araya gelinmesi önemlidir. Tamir mi, değiştirme mi, paranın iadesini mi, ne talep edeceğinizi belirleyin. Fiş, fatura ve garanti belgelerini saklayın. Sorun çıktığında yanınızda bulundurun. Malın bozulmasına bir miktar da olsa katkınız varsa anlaşma yoluna gidin. Hak arama yolunda bütün kapıları tek tek zorlayın. Savunmasız ve mağdur durumdaki tüketicilerin şikayetlerini değerlendirmek başlıca görevlerimizden biridir. Bu nedenle lütfen bizi arayınız. Sorununuzu birlikte çözelim” dedi.

Haberin Devamı

Kapıdan satışlar
Kapıdan satışlarda büyük kandırmalar olabildiğini kaydeden Yılmaz, “Örneğin ‘Sağlık Bakanlığı’ndan geldik, yarısını bakanlık ödedi, size yarı fiyatına getirdik’ gibi sözlere inanmayınız. Ayıplı, kusurlu malı yedi gün içinde iade ediniz. Etiket ve kasada farklı fiyat çıktığında tüketici lehine olanın ödeneceğini, yanıltıcı reklamların Reklam Kurulu’na şikayet edileceğini aklınızdan çıkarmayınız. Bilinçli ve iyi tüketici, iyi üreticiyi yaratır” diye konuştu.

Haberin Devamı

En önemli bankalar
Tüketicilerin ancak binde 5’inin tüketici derneklerine üye olduğunu, Alo 175 Tüketici Hattı’nın 24 saat boyunca açık tutulduğunu ve bin 191 liraya kadar maddi değeri olan sorunların kaymakamlıklardaki Tüketici Sorunları Hakem Heyetleri’nde, daha yüksek meblağlar için tüketici mahkemelerinde hak aranabildiğini ifade eden Yılmaz, bankaların haksız kazançları konusunun gündemlerindeki en önemli madde olduğunu söyledi. Yılmaz, “Bankalarla kredi, kredi kartı ve hesap açma sözleşmeleri yaparken çok dikkatli olun. Sözleşmenin imza attığınız her sayfasından bir fotokopi talep edin. Dosya masrafı, aidat, ekspertiz ücretlerine yasal çerçevede itiraz edin. Bunların, ilgili Yargıtay içtihatları dahilinde makul rakamlar olmaması halinde kabul etmeyin” dedi.

 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!