Güncelleme Tarihi:
TÜRK Standardları Enstitüsü (TSE) İzmir Ürün Belgelendirme Müdürü Deniz Balcı, Dünya Tüketiciler Günü nedeniyle yaptığı açıklamada, TSE’nin standardizasyon, belgelendirme ve kalite konularındaki önemli görevlerinin yanı sıra tüketicinin eğitimi ve bilinçlendirilmesi konusunda da sosyal sorumluluk bilinciyle hareket ettiğini söyledi.
Yenilikler var
Tüketici olarak önemli birer aktör olduğunun bilincine varan vatandaşların haklarını savunmasının, üreticilerin belli standartlara ulaşmasını sağlayarak, mal, hizmet ve politika üretiminde kaliteyi artırdığını belirten Balcı, “Tüketici hakları konusunda; dünyadaki yenilikleri izleyen ve çağdaş uygarlık seviyesini aşmayı hedefleyen Türkiye, bu hedefine bilinçli tüketicilerimiz ile ulaşacaktır. Bilindiği gibi Anayasamız tüketicilerin korunmasını devlet güvencesine almıştır” dedi.
En iyi hizmet için
Tüketicinin Korunması Hakkında Yasa da yenilendiğini Avrupa Birliği normları ile uyumlaştırılmış, tüketicilere önemli kazanımlar sağladığını belirten Balcı şunları söyledi: “Unutulmamalıdır ki; tüketicinin korunmasıyla ilgili yasalar, toplumumuzun tümünü yakından ilgilendirmekte ve günlük yaşamın parçası olan tüketici sorunlarına çözüm üretmektedir. Ancak, tüketici haklarının korunmasında, yasal düzenlemeler tek başına yeterli olmamaktadır.” Balcı, tüm tüketicilerin kendi hak ve sorumluluklarının bilincinde olarak en iyi hizmeti alması dileğiyle Dünya Tüketici Günü’nü kutladığını belirtti.
Gençlere yönelik çalışmalarımız var
TSE’nin çalışmalarının önemini vurgulayan Balcı, “Tüketici haklarının geliştirilmesinde, güncellenmesinde ve korunmasında en önemli öge; bilinçli, duyarlı ve sorumluluk sahibi bireylerdir. Bu nedenle TSE’nin çalışmaları ve vatandaşlarımızın bu konudaki sorumluluk ve duyarlılıkları büyük önem taşımaktadır. Özellikle genç nesillerimize yönelik bu konuda gerçekleştireceğimiz çalışmalar, bilinçli tüketim ve tüketici olmaları yönünde göstereceğimiz hassasiyet ülkemizi bu alanda daha da ileri seviyelere taşıyacaktır” dedi.