Tramvay Meydan’ın ötesine geçmesin

Güncelleme Tarihi:

Tramvay Meydan’ın ötesine geçmesin
Oluşturulma Tarihi: Kasım 05, 2012 00:00

İzmir Büyükşehir Belediyesi, hazırladığı tramvay projesine ilginç itirazlar geldi.

Haberin Devamı

 

İzmir Büyükşehir Belediyesi, kent merkezinde hem otobüslerden kaynaklanan trafik yoğunluğunu azaltmak hem de toplu taşımayı modernleştirmek için hazırladığı tramvay projesine ilginç itirazlar geldi. DPT’ten onay bekleyen, vagon ve tramvay sistemiyle ilgili Almanya’da incelemelerde bulunan Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu çalışmalara başlamak için gün sayarken, en çarpıcı raporlardan birinin Özelleştirme İdaresi Başkanlığı’ndan geldiği ortaya çıktı. İptal davası açılan Kruvaziyer Planı’nın raporunda ulaşım etüdü ve trafik planlaması bölümümde tramvay projesiyle ilgili detaylı bir değerlendirme yeraldı.
ÖİB raporunda, yapılması planlanan Üçkuyular (Fahrettin Altay) - Halkapınar Tramvay Hattı’nın Cumhuriyet Meydanı ve Demir Durağı arasında kalan kesimi ile çok ciddi sıkıntılar olduğunun gözlendiği yeraldı. Özellikle Şair Eşref Bulvarı’nı kullanarak, Lozan ve Vahap Özaltay Meydanı’nın meydan olma özelliklerini ortadan kaldıracağına dikkat çekildi.

Haberin Devamı

Tramvay Meydan’ın ötesine geçmesin

 
Yer altı ve yer üstü
Şair Eşref Bulvarı’nda orta refüjde yer alan otopark alanının kaldırılmasının gerekeceği, bu durumun otopark sıkıntısı yaratacağı uyarısı yapıldı. Raporda “Çift hatlı bir tramvay için minimum 7 metre yol genişliğine ihtiyaç bulunmaktadır. Atatürk Caddesi’nin Alsancak Garı önünden geçen kısmı tescilli yapılar nedeniyle daralmaktadır. Bu yapıların yıkılması söz konusu olamayacağı için 7 metre genişliğinde bir tramvay hattı, bu yolun taşıt trafiği hizmet seviyesini olumsuz etkileyecek aşırı trafik sıkışıklığı meydana getirecektir” tespitini yer verildi. Hemzemin olarak iki farklı taşıma sisteminin (otobüs ve tramvay) çok kısıtlı bir alana sahip yol güzergahı içerisinde birlikte hizmet vermesi mevcutta ve gelecekte artacak trafik yükleri göz önüne alındığında mümkün görülmediğini belirtilen raporda “Eğer illa tramvay hattının bu kesimden geçirilmesinde ısrarcı olunacak ise iki farklı ulaşım sisteminin birbirinden ayrılarak farklı kotlarda (birinin yerin altında, diğerinin ise şu andaki mevcut kotunda) hizmet vermesi gerekliliği ortaya çıkmaktadır” denildi.
Cumhuriyet Meydanı’nda bitsin
ÖİB raporunda ilginç bir öneri de yeraldı. Raporda “Tarafımızca Üçkuyular (Fahrettin Altay)-Halkapınar Tramvay Hattı’nın Cumhuriyet Meydanı durağında sonlandırılması gerektiği düşünülmektedir. Aksi takdirde kentin bu kesimindeki trafik düzeninde ciddi sıkıntılar yaşanması kaçınılmaz olacaktır” uyarısı dikkat çekti. Uyarılara rağmen tramvay hattının mutlaka yapılması öngörülüyorsa sözkonusu bölgede yerin altından geçilemesini önerin ÖİB raporunda, daha önce yapılmış olan zemin etütlerine göre yol seviyesinden itibaren -32.00 metreye kadar balçık olduğu bunun altında da hala imalata uygun bir zemin yapısının mevcut olmadığının görüldüğüne dikkat çekildi. Toplam 2.1 km uzunluğundaki hattı aç kapa maliyetinin 63 milyon TL, tünelin ise 75 milyon TL’ye gibi yüksek maliyeti olacağı raporda yeraldı.

Haberin Devamı

Otoparklar kalkacak
Tramvay hattı boyunca Mustafa Kemal Sahil Bulvarı, Şair Eşref Bulvarı’nda aboneli 3 binden fazla otopark ortadan kalkacağı belirtilen raporda, Konak ile Alsancak Gar arasında trafiğin sıkışacağı önesürüldü. Alsancak Gar önüne gelirken kilise ile gar arasında tramvay geçtiğinde trafiğin sıkışacağı belirtildi. Montrö ile Lozan arasından orta refüjden geçecek tramvay hattı için, refüj kenarlarındaki 50 ağacın kesileceği, ayrıca çimen kaplı refüj ortasında kalan genç palmiye ağaçlarının da kaldırılacağı yaraldı. Raporda Şair Eşref Bulvarı’nın orta refüjünde yer alan tüm dut ağaçlarınında kesileceği de yazıldı.

Tramvay Meydan’ın ötesine geçmesin

Haberin Devamı

BELEDİYE İNCELEDİ
İzmir Büyüşehir Belediyesi yetkilileri ise bu raporla ilgili detayla açıklama yapmadı. Ancak bu raporda yeralan eleştiriler ve tespitlerle, başka kuruluşlardan gelenleri değerlendirdiklerini belirtti. Projede bazı değişiklikler üzerinde çalışıldığı Mustafa Kemal Sahil Bulvarı’nda 3 bin araçlık yeraltı otoparkı çözümü konusunda çalışmalar yaptıklarını belirten yetkililer, projenin ana hatlarının ise aynı kalacağını belirtti.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!