Güncelleme Tarihi:
Emniyet Müdürü Celal Uzunkaya'nın da önem verdiği trafik sorununun çözümü için, polisin tespit ettiği aksaklıklar ile kısa, orta ve uzun vade çözüm prnojeleri "Trafik yönetimi" kitapcığında toplandı. En önemli sorunu araç yoğunluğu ve otopark olan kentte, trafik kazalarının haziran, temmuz, ağustos ve eylül aylarında, cuma, cumartesi, pazartesi günlerinde yoğunluk kazandığı da tespit edildi.
İzmir Emniyet Müdürü Celal Uzunkaya'nın talimatı üzerine Trafik Denetleme Şube Müdürlüğü'nden sorumlu Emniyet Müdür Yardımcısı Süleyman Kutay, İzmir'in tüm metropol ilçelerinin trafik sorunlarının tek tek tespit edildiği, bu sorunların fotoğraflandığı, ayrıca yine kısa, orta ve uzun vade çözüm önerilerinin yer aldığı "Trafik Yönetimi" kitabı hazırladı. Kitap incelenmesi için, yasal sorumlulukları bulunan kurumlara, belediyelere, sivil toplum örgütlerine, üniversitelere dağıtıldı.
İLÇE İLÇE SORUNLAR FOTOĞRAFLANDI
Celal Uzunkaya'nın, "Hayatımızın ayrılmaz bir parçası olan ulaşım sistemindeki mevcut sorunların çözümü ve iyileştirilmesi, kararlı bir otorite, disiplinler arası başarılı uygulamalar ile kurumlar arası uzun soluklu bir koordinasyon ve işbirliği süreci ile mümkündür" sözleriyle başlayan kitapta, ilk olarak tüm metropol ilçelerin sorunları tek tek ve fotoğraflanarak kitapçıkta yeraldı. Buna göre, kentteki en önemli trafik sorunu, aşırı araç yoğunluğu ve otopark sorunu. Kent genelindeki araç sayısının 1 milyon 103 bin 176 olduğu İzmir'deki açık, kapalı ve katlı otopark sayısının ise, sadece 114 olduğu, bunların da ancak toplam 18 bin 757 araç alabildiği saptandı.
TRAFİK KAZALARI YAZ AYLARINDA YOĞUNLAŞIYOR
Trafik denetleme Şube Müdürlüğü'nün son yıllardaki istatistiki bilgilerine göre, kentte trafik kazalarının en çok haziran, temmuz, ağustos, eylül aylarında ve cuma, cumartesi, pazartesi günlerinde yoğunluk gösterdiği belirlendi. Saat 14.00 ile 20.00 saatleri arasında yoğunlaşan kazalara karışanlar ise daha çok 25 ile 34 yaş grubundaki sürücüler oldu.
ÇÖZÜM ÖNERİLERİ DE YER ALDI
Kitapçıkta İzmir kent trafiği sorunları için kısa, orta ve uzun vadede yapılması öneriler çözüm önerileri de yer aldı. Trafiğin yoğun olduğu cadde ve sokaklar üzerine "parkomat" uygulamasının getirilmesi, trafik yoğunluğunun olduğu cadde üzerilerine sıkışıklık olmaması için "indi bindi ceplerinin" yapılması, Birinci Kordon ile İkinci Kondon'un ise tek yön olarak kullanılması, kısa vadeli çözüm önerileri arasında yeraladı.
Basmane Meydanı'ndan 4 şerit olarak gelen yolun Mürselpaşa Bulvarı'ndan Yeşildere Caddesi'ne çıkışta tek şeride düşmesinden dolayı önemli bir yoğunluk yaşandığı, buraya yapılacak olan ek bir şeritle yoğunluğun azaltılabileceği yine Şaraphane Köprü üzerine yapılacak ekleme ile açılacak olan yeni bir şeritle de trafiğin önemli ölçüde rahatlatabiliceği orta vadeli çözüm önerilerinden oldu.
YENİ VE BAĞIMSIZ METRO HATLARI UZUN VADELİ ÇÖZÜM OLDU
Kısa ve orta vadeli geçici çözümlerin ardından emniyet yetkililerinin uzun vadedeki çözüm önerilerinin temelini ise, toplu taşıma projeleri oluşturdu. Buna göre, Konak, Alsancak ve Halkapınar ile Halkapınar, Adliye, Bornova merkez arasında yapılacak olan yeni ve bağımsız metro hatlarının kent trafiğini önemli ölçüde azaltacağı kitapta yer aldı.