Güncelleme Tarihi:
İzmir ve Ege Bölgesi'ni kültürel ve turistik değerlerinden ticaret ve yatırım olanaklarına kadar geniş bir yelpazede Japonya'da tanıtmak amacıyla gerçekleştirilen organizasyon yoğun ilgi gördü. Japonya'daki üst düzey protokol üyeleri, medya, iş dünyası, turizm sektörü temsilcileri ile akademik çevreden oluşan yaklaşık 250 kişinin katıldığı resepsiyonda, Türkiye'nin Tokyo Büyükelçisi Serdar Kılıç'ın eşi Sefire Sinem Kılıç, Yunus Emre Kültür Merkezi Müdürü Telat Aydın, İZKA Genel Sekreter Vekili Murat Yılmazçoban, GEKA Genel Sekreteri Süleyman Alata konuşma yaptı. İZKA Genel Sekreter Vekili Murat Yılmazçoban İzmir'in kültürel ve turistik değerleri ile bölgenin ticaret ve yatırım olanaklarını aktardı. Yılmazçoban, "İzmir farklı kültür ve dinlere mensup insanların hoşgörü ve barış içinde yüz yıllardır yan yana yaşadığı bir kent. Biz İzmir Kalkınma Ajansı olarak İzmir'in ekonomik, sosyal ve kültürel kalkınmasını sağlamak amacıyla faaliyetlerimizi sürdürüyoruz ve Japonya'da İzmir'in kültürünü Japon dostlarımızla pa
ylaşmaktan büyük bir mutluluk duyuyoruz" dedi.
Konuşmalar sonrasında Kültür ve Turizm Bakanlığı İzmir Türk Dünyası Dans ve Müzik Topluluğu tarafından Ege türkülerinden seçkiler eşliğinde efe gösterisi yapıldı. Japonlar'ın büyük ilgi ile izlediği gösteri uzun süre alkış aldı.
Ege Bölgesi illerinin kültürel değerlerini Japon katılımcılara yakından tanıtmak amacıyla Tire'den keçe, Yenipazar'dan 8 köşeli kasket, Söke'den körüklü çizme, dokuma ve iğne oyası ustaları sergiledikleri ürünler ve hünerleriyle misafirleri kendilerine hayran bıraktı.
Resepsiyonda, İzmir'den etkinlik için Japonya'ya gelen aşçı Mustafa Buğday tarafından misafirlere Ege Mutfağı'ndan seçkiler sunuldu ve yemekler büyük beğeni kazandı.
Katılımcılara incir, zeytinyağı, bal, sakızlı lokum ve kestane şekerinin ikram edildiği organizasyonda aynı zamanda; keçe, dokuma, halı gibi yöresel ürünler de sergilendi. Bölgenin turistik mekanlarına yönelik bir fotoğraf sergisinin de gerçekleştirildiği Ege Tanıtım Günleri organizasyonu resepsiyon sonrasında Disney Maihama Hotel'de iki gün boyunca Japon halkıyla buluşmaya devam etti ve yoğun ilgi gördü.