Güncelleme Tarihi:
Konunun bir an önce çözüme kavuşturulmasını, kavgasız, huzurlu bir ortam istediklerini dile getiren İzmir Şoförler ve Otomobilciler Esnaf Odası Başkanı Celil Anık, “Bu paranın neden ödendiğini ne esnaf, ne de müşteri anlıyor” diyerek dert yandı.
İki taraf da mağdur
Vatandaşların çoğu kez otogarın kapısında inerek bavuluyla, valiziyle, yüküyle yürümek zorunda kaldığınıı dile getiren Anık, “Taksiciler bu 3 TL’yi müşteriden talep ettiğinde müşteri itiraz ediyor ve çoğu kez kavganın eşiğine geliniyor. Müşteri ya parayı ödeyip içeri giriyor, ya da sırtında valizle otogar girişinde iniyor. Bu manzara artık son günlerde sık sık yaşanıyor ve kesin çözüm bulunması gerekiyor” dedi.
Bakan Yıldırım’ı aradı
Şoförlüğün mümkün olduğunca stresten uzak ve vatandaşla barışık yapılması gerektiğinin önemini vurgulayan Anık, “Tarifelere göre taksiler yolcuyu indirse bile içeri girmiş kabul ediliyor ve ödeme yapmak zorunda bırakılıyor. 10 TL tutan taksimetre fiyatından elbette taksici 3 TL’sinden feragat etmek istemiyor. Müşteri için ise durum daha vahim. Yeni uygulamadan sonra artık esnafımız otogara girmek istemiyor” diye konuştu. Konuyla ilgili olarak Bakan Binali Yıldırım ile telefonda görüştüğünü ve ilgili birimlerin devreye girdiğini kaydeden Anık, “Umuyorum ki sesimiz duyulur. Otogara sorunsuz bir şekilde yolcu bırakmak için 10 dakikaya bile razıyız” dedi.