Güncelleme Tarihi:
Milli Eğitim Bakanlığı, tayin ve atama genelgesinde ilk kez okul yöneticilerinde bulunması gereken yasal zorunlulukları ve kişisel yetenekleri açıkladı
YAKIN döneme kadar siyasilerin iki dudağı arasında bulunan milli eğitimdeki müdür tayinleri, standarda bağlandı. Müdürlerde aranan yönetici özellikleri 13 maddede toplanırken, özel sektördeki insan kaynakları servislerinin yöneticilerde aradığı kişisel özellikler istendi.
Düzgün sicil şart
MİLLİ Eğitim Bakanlığı'nın tayin, atama genelgesinde ana okuldan lise müdürüne kadar tüm yöneticilerin tanımları yapıldı. Okul müdürü olmak için en az beş yıl öğretmenlik yapmak, düzgün sicile sahip olmak, bilgisayar ve faks gibi ofis malzemelerini kullanmayı bilmek gerektiği belirtildi.
Türkçe'yi iyi konuşacak
YÖNETİCİ adaylarında aranan kişisel özelliklerin başında Türkçe'yi açık, anlaşabilir ve yalın bir şekilde kullanabilmesi, misyon ve vizyon sahibi olması geldi. Temsil gücü, liderlik, sevk ve idare yeteneği taşımak, dinamik, ekip anlayışına önem vermek de aranan nitelikler arasında yer aldı.
Sistem beğenildi
MÜDÜRLÜKLERİN görev yeri, büro ortamı diye tanımlandı, iş riskinin bulunmadığı belirtildi. Ayrıca, ‘‘ulaşımını toplu taşıma araçları ile yapan kişi'' ifadesi yer aldı. Eğitim Sen Manisa Şube Başkanı Erdem Erdoğan, ‘‘Siyaset güdümünden uzak, dünyayla entegre olan bir sistem'' dedi.
Geçimsiz olana yöneticilik yok
MİLLİ Eğitim Bakanlığı'nın tayin ve atama genelgesinde beş yıl öğretmenlik yaptıktan sonra herkesin yöneticilik kadrosunda görev alabileceğine dikkat çekildi. Buna göre, kişisel özellikler bölümünde liderlik, paylaşım, karizma gibi özelliklerin yanı sıra şu ayrıntılara da yer verildi:
Kaynakları etkili ve verimli bir şekilde kullanabilmek.
İnsan ilişkilerini iyi kurabilmek.
Güvenilir, adil, sabırlı, dürüst ve anlayışlı olmak.
Objektif değerlendirmeler yapabilmek.
Problem çözebilmek.
Muhakeme, mukayese becerisine sahip olmak.
Kendisi ile barışık, eleştiriye açık olmak.
Astları ile uyumlu çalışabilmek.
Yeniliklere açık ve kendini sürekli geliştirebilmek.
Çocukların gelişim psikolojisini bilmek, buna göre davranmak.
Bakanlığın il, ilçe teşkilat yapısı ile çalışma sistemini iyi bilmek.
Bütçe uygulamaları, inceleme, soruşturma, değerlendirme ve alanındaki konularda bilgili, tecrübeli ve yönetim bilgisine sahip olmak.