Sudan ucuz

Güncelleme Tarihi:

Sudan ucuz
Oluşturulma Tarihi: Ocak 03, 2016 22:53

Ayvalık Ticaret Odası Başkanı İbrahim Kantarcı, son dönemde fiyat artışlarıyla gündeme gelen zeytinyağı için, “6 yıl zeytinyağı fiyatı artmadı. Yaşanan artışı 1 yıllık değerlendirmek yanlış” dedi.

Haberin Devamı

TURİZMİN yanı sıra zeytin ve zeytinyağıyla ekonomisine yön veren Ayvalık gücüne güç katmak istiyor. Ayvalık Ticaret Odası (ATO) da ilçenin ekonomik aktörlerini geliştirmek adına çalışmalarına hız verdi. Bölgenin zeytin ve zeytinyağında marka olmasında büyük payı olan ATO, bunu korumak adına zeytinyağı analiz laboratuvarıyla denetimleri şıklaştırdı. Ayrıca, bölge turizmini hem karşı kıyı, hem de yakın komşularıyla birlikte pazarlamak için de kolları sıvadı. ATO Yönetim Kurulu Başkanı İbrahim Kantarcı, hem zeytinyağı, hem de turizmile ilgili önemli açıklamalar yaptı.

Sudan ucuz

SUDAN DAHA UCUZ

Son dönemde zeytinyağında yaşanan fiyat hareketliliğini değerlendiren Kantarcı, zeytinyağının pahalı olduğu görüşüne katılmadığını belirtti, şöyle devam etti: “6 yıl zeytinyağı fiyatı artmadı. Üretici fiyatı 5-6 liralarda gidip geldi. Geçen sezon fiyat bir anda yüzde 100 arttı. Bir anda ‘Zeytinyağı pahalı’ denmeye başlandı. Bunu 1 yıllık artış olarak görmek doğru değil. 6 sene üretici cepten yedi. Bana göre şu an zeytinyağı pahalı değil. 1 yıl boyunca her gün evinde zeytinyağı tüketen bir aileye bunun günlük bedeli 2 lira. Bunu su tüketimiyle kıyasladığınızda ekonomik geliyor.”

Haberin Devamı

KARŞI KIYIYLA ORTAK PAZARLAMA

Son dönemde karşı kıyıdan Midilli’yle ekonomik ilişkileri geliştirmek adına çalıştıklarını ifade eden İbrahim Kantarcı şu bilgileri paylaştı: “Midilli’yle karşılıklı feribot seferleri var. 3 şirket çalışıyor. Avrupalı turistin tercih ettiği Midilli’ye gelenler günü birlik Ayvalık’a da geçiyor. Şimdi biz bunu artırmak istiyoruz. Uzun süredir Midilli Ticaret Odası’yla bu konuyu görüşüyoruz. Ama görüşmenin ötesine geçemedik. Amacımız ortak bir destinasyon. Oda ‘Tamam’ diyordu ama belediye ve kaymakamlık elini atmıyordu. Biz de tek başına onların ‘Evet’inin yeterli olmadığını anlattık. Tüm aktörlerin buna sahip çıkması gerektiğini söyledik. Şimdi kaymakamlık, belediye ve ticaret odalarının içinde olacağı üst kurul kuruyoruz. Bu ay içinde bu kurul yol haritasını belirlemek üzere toplanacak. Hedefimiz 2016’da Avrupa’da düzenlenecek bir fuara katılmak ve iki yakayı ortak pazarlamak. Biz Midilli’nin uçak sahasını kullanacağız. Avrupa’dan ciddi uçuşlar var ama tesisleri yetersiz. Adada yapılacak pek bir şey yok. Bizim tarih, doğa ve deniz gibi oldukça zengin seçeneğimiz var. Bunu şimdi ortak paketle pazarlayacağız.”

Haberin Devamı

Sudan ucuz

EGE’NİN İNCİLERİ DAHA ÇOK TURİST ÇEKECEK

Ayvalık bir yandan Midilli’yle ortak çalışma yürütürken, bir yandan da komşularıyla ortak turizm hareketi içinde. İbrahim Kantarcı, Bergama, Menemen, Foça, Edremit, Ayvalık ve Burhaniye’nin bir araya gelerek ‘Kuzey Ege İncileri’ni oluşturduklarını belirterek, “Bergama’nın öncülük ettiği bu çalışmada amaç bu 6 ilçeyi ortak tanıtmak ve pazarlamak. Topyekûn bir turizm seferberliğine başlıyoruz. Çözüm bu... Oldukça bol alternatifli bir turizm destinasyonu yaracağız. Ege ruhunun aksine birlikte hareket ederek bu bölgeye daha fazla turist getirmeyi hedefliyoruz. Midilli’yi de bir süre sonra bu sisteme dahil edeceğiz” ifadesini kullandı.

Haberin Devamı

HER ŞEY MARKA İÇİN

Ayvalık’ın zeytin ve zeytinyağında önemli bir üs olduğuna dikkat çeken İbrahim Kantarcı bunu markalaştırmak için yıllardır ‘hasat şenliği’ düzenlediklerini dile getirerek, ekledi: “Bunun yanı sıra Ayvalık zeytinyağının coğrafi işaretini aldık. Bu anlamda Ayvalık zeytinyağının marka bilinirliğini artırmak için yoğun mesai harcıyoruz. Bunun bir uzantısı olarak ATO Zeytinyağı Analiz Laboratuvarı’nı kurduk. Şirketleştirdik. Ayvalık’ta üretim yapan ve Ayvalık zeytinyağı coğrafi işaretini kullanan firmaları denetliyoruz. Markayı korumak adına bunu yapıyoruz. Raf denetimlerini de sıklaştırdık. Bu sürecek. Coğrafi işaret kullanmayıp şişesinde Ayvalık zeytinyağı ibaresini kullananları da uyarıyoruz.”

 

 

Haberin Devamı

Ayvalık’ın zeytin ve zeytinyağında önemli bir üs olduğuna dikkat çeken İbrahim Kantarcı bunu markalaştırmak için yıllardır ‘hasat şenliği’ düzenlediklerini dile getirerek, ekledi: “Bunun yanı sıra Ayvalık zeytinyağının coğrafi işaretini aldık. Bu anlamda Ayvalık zeytinyağının marka bilinirliğini artırmak için yoğun mesai harcıyoruz. Bunun bir uzantısı olarak ATO Zeytinyağı Analiz Laboratuvarı’nı kurduk. Şirketleştirdik. Ayvalık’ta üretim yapan ve Ayvalık zeytinyağı coğrafi işaretini kullanan firmaları denetliyoruz. Markayı korumak adına bunu yapıyoruz. Raf denetimlerini de sıklaştırdık. Bu sürecek. Coğrafi işaret kullanmayıp şişesinde Ayvalık zeytinyağı ibaresini kullananları da uyarıyoruz.”

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!