Güncelleme Tarihi:
Diana Turizm Başkanı Hasan Tonbul, ekonomik kriz nedeniyle, ‘Son dakika’ rezervasyonlarında bu yıl patlama yaşandığını, bunun da turizmcileri endişelendirdiğini söyledi.
TÜRKİYE’ye turist getiren dünyanın sayılı tur operatörlerinin partneri olan Diana Turizmin Yönetim Kurulu Başkanı Hasan Tonbul, Türk turizminin bu yıl yaşadığı en önemli sıkıntının ‘Son dakika’ satışları olduğunu söyledi. Tonbul “Bu yıl yaşadığımız en büyük sıkıntı, indirimli ‘Son dakika’ rezervasyonu. ‘Son dakika’, normal satışların içinde, yüzde 20-25 oanında hep vardı. Ama bu yıl bu tablo tamamen değişti. Satışların büyük çoğunluğu ‘Son dakika’ olarak gelmeye başladı. Turizmcilerimiz 2-3 hafta sonrasını göremiyor, tahmin yürütemiyor” şeklinde konuştu. rusya’da düşüş var2009 turizm sezonunda turist sayısında ve finansal girdi açısından düşüşler yaşanacağı belirten Tonbul, şunları söyledi: “Ukrayna ve rusya pazarlarında düşüş var. Kriz insanları derinden vurdu, bir çok insan işini kaybetti, büyük bölümü de işimi kaybedebilirim tedirginliği içine girdi. Böyle olunca da insanlar tatilleriyle ilgili harcamalarda daha dikkatli olmaya başladı. Bu yıl yalnızca İngiltere’den gelen turist sayısında artış var. Bunun da en önemli nedeni kontratların paund üzerinden yapılmış olması. Geçtiğimiz yıl 1 paund karşılığı 1.38 euroydu. Bu parite 1.10 seviyelerine kadar düştü. Dolaysıyla İngiliz turist euro ile kontrat yapılan İspanya, yunanistan, kıbrıs çok pahalıya geldiği için tatillerini kıstı ve paund kontratı yapılan Türkiye’ye yöneldi.”
Mükemmel tesisler
Karamsar olunmaması gerektiğini söyleyen Hasan Tonbul, “Türkiye hâlâ fiyat-kalite ilişkisi yönüyle en iyi ürünlere sahip Akdeniz ülkesi. Elimizdeki mükemmel tesisler ve onlardaki fiyat kalite-ilişkisi Türkiye’yi aranan ülke yapıyor. Biz İspanya’daki yunanistan’daki bir tatilcinin harcadığı paranın karşılığında çok daha fazlasını veriyoruz. Turizmin lokomotifi sayılan tesislere devlet tarafından sahip çıkılması, desteklenmesi gerekiyor. Tesisler mükemmel” dedi.