Güncelleme Tarihi:
İzmir'de 68 yıllık üretimden sonra fabrikasını Aydın Ortaklar'a taşıyan Sevilen Şarapçılık Yönetim Kurulu Başkanı Coşkun Güner, 20 milyon TL'lik yatırımla kurulan yeni tesisleri Magnesia'nın İzmir'de olmasını istediklerini, ancak bunun gerçekleşemediğini söyledi.Şarapçılık sektöründe 70 yılı geride bırakan ve uluslararası alanda kazandığı madalyalarla adından söz ettiren Sevilen Şarapçılık'ın Yönetim Kurulu Başkanı Coşkun Güner ve Yönetim Kurulu Üyesi Enis Güner, gelecek dönem planlarıyla ilgili bilgi verdi. Aydın Ortaklar'a yaptıkları ve yatırım maliyeti 20 milyon doları bulan fabrika ve şarap evi ile aynı zamanda turistler için de bir çekim merkezi olmayı planladıklarını anlatan Coşkun Güner “Gönlümüz İzmir'de. Oraya da farklı bir yatırım düşünüyoruz” dedi. Fabrika yatırımını İzmir'de yapmak istemelerine rağmen bürokratik bazı sıkıntılardan dolayı Aydın'a taşınma kararı aldıklarını ancak gelinen süreçte kimseye kırgın olmadıklarını da vurgulayan Güner, önümüzdeki dönemde İzmir için de daha butik bir yatırım düşündüklerini belirtti.
Sevilen Şarapçılık Yönetim Kurulu Üyesi Enis Güner de şarapçılık sektörünün aynı zamanda turizm elçileri olduğunu, kendi şaraplarının da dünyanın en ünlü restoranlarına katmaktan mutluluk duyduklarını aktardı. Yeni yatırımlarını da doğdukları yer olan İzmir'de yapmayı çok istediklerini vurgulayan Enis Güner, “Ancak İzmir'de genişleme konusunda sıkıntı yaşadık. Menderes'teki arazimiz üzerine tesis kurma izni alamayınca Aydın Ortaklar Organize Sanayi Bölgesi'ne yöneldik. Tesis inşaatlarını bir yıl gibi kısa bir sürede tamamladık. Tabii ki İzmirli bir firma olarak kentimize yatırım yapmak istedik fakat Gaziemir'deki tesislerimizde ruhsat ile ilgili yaşanan sorunumuz bir türlü çözülmedi” bilgisini verdi.
HEDEF ABD VE UZAKDOĞU PAZARI
Enis Güner ayrıca iç pazardaki sorunları tüm sektör gibi kendilerinin de yaşadığını, Avrupa'daki ekonomik durumun da iç açıcı olmadığını dile getirerek “Bizim pazarımız artık ABD ve Uzakdoğu ülkeleri. Önümüzdeki dönemde bu pazarlarda yer alacağız. Özellikle ABD pazarına girmek, izinleri tamamlamak çok zor ama biz zoru başardık. İç piyasaya güvenerek hareket etmek imkansız. Finans gücümüzü korumak ve sürdürülebilirliği sağlamak için bu iki pazara yoğunlaştık. Buralarda aynı zamanda Türkiye'nin tanıtımını yapacak olmaktan da mutluluk duyacağız” dedi.
ÖTV ARTIŞLARI SEKTÖRÜ KÜÇÜLTTÜ
Türkiye'de şarap sektörünün ayakta kalmasını sağlayan en önemli etkenin turizm olduğuna dikkat çeken Enis Güner, “Türkiye'de şarap kültürü yok. Orta yaşlılar rakı, gençler ise bira tercih ediyor. Turizm olmasaydı bizim işimiz çok zor olurdu. Uzun dönemdir yapılan ÖTV artışları da sektörü en az yüzde 15'ler düzeyinde küçülttü” dedi. Sektördeki kayıt dışılığın da hala sorun olduğuna işaret eden Enis Güner, “2007 yılında 22 milyon kayıtlı şarap tüketimi vardı. Ama içilen şarap miktarı 60 milyon litre dolayındaydı. Yani tüketimin üçte ikisi kayıt dışıydı. Vergiyi düşürdükleri zaman tüketim 52 milyon litreye çıktı, yani kayıt dışı kayıt altına girdi. O yüzden yüksek vergiler kayıt dışını artırdığı için Fransızların ‘Vergi vergiyi öldü