Güncelleme Tarihi:
Ev sahibi Türk Şarapları Platformu (Wines of Turkey- WoT) Direktörü Taner Öğütoğlu, yapılan basın toplantısında “Türkiye, sahip olduğu potansiyeli kullandığı takdirde 10 yıl içinde dünyanın önde gelen şarap ihracatçılarından biri olacak. İzmir ise şarap kültürü ve Türkiye bağlantısı üzerinden önemli bir yere sahip. Bağları, üzümü ve tarihiyle bunu belli ediyor. Işte biz bu yüzden İzmir'i seçtik” dedi.
Daha önce de turizm ve şaraplarıyla öne çıkan İspanya, Portekiz, Avusturya ve İtalya'da gerçekleştirilen EWBC'nin beşincisi, Kültür ve Turizm Bakanlığı desteğiyle Türk şaraplarını dünyaya tanıtma misyonuyla kurulan Türk Şarapları Platformu ev sahipliğinde 9-11 Kasım 2012 tarihlerinde İzmir'de gerçekleşecek. Basın toplantısında Türkiye şarap ihracatıyla ilgili önemli veriler paylaşan WoT Direktörü ve EWBC 2012 Türkiye Sözcüsü Taner Öğütoğlu, “Türk Şarapları Platformu, Türkiye’nin önde gelen şarap üreticilerinden Arcadia, Doluca, Gülor, Kavaklıdere, Kayra, Kocabağ, LA, Pamukkale, Sevilen, Suvla, Urla, Vinkara ve Yazgan’ın, Türk şaraplarını kaliteyle anılan jenerik bir marka yaparak tanıtmak ve Türkiye'nin şarap ihracatını artırmak için bir araya gelmesiyle kuruldu. Bu amaç doğrultusunda 2008'den itibaren İngiltere, Almanya, Fransa, Hong Kong ve Türkiye’de çeşitli etkinlikler düzenledik. Bu etkinliklerde Türk şaraplarını tanıttık. Çalışmalarımızın da verdiği ivme ile Türk şarapçılığının son yıllarda önemli mesafeler kat ettiğine inanıyoruz. Sektörümüzün son iki yılda aldığı 300'den fazla ödülün ve 2011 yılında yüzde 25 artan ihracat cirosunun bunun göstergesi olduğunu düşünüyoruz” dedi.
Düzenlendiği kentleri, şarap ve gurme turizmi anlamında öne çıkaran bir etkinlik olan Uluslararası Dijital Şarap İletişimi Konferansı'nı Türkiye'ye kazandırmış olmanın hem tüm ülke ve ilgili sektörlerin tanıtımı hem de ihracat açısından büyük bir fırsat olduğuna inandıklarını belirten Öğütoğlu ayrıca “Dünyanın 4'üncü büyük bağ alanına ve 6'ıncı büyük üzüm üretimine sahip olmamıza rağmen kaynaklarımızın sadece yüzde 3'ünü kullanıyoruz. Türkiye'nin 15'te biri kadar bağı olan ülkeler bizden 100 kat fazla değerde, yaklaşık 1 milyar dolar ihracat yapıyor. Örneğin 2010 yılında Yeni Zelanda 33 bin hektar bağ alanı ile 867 milyon Amerikan doları şarap ihracatı yaparken; Türkiye 505 bin hektar bağ alanı 7.5 milyon Amerikan Doları yapabiliyor. Sahip olduğumuz potansiyeli doğru değerlendirebilirsek Türkiye, dünyanın önemli ihracatçılarından biri olacaktır” dedi.