Güncelleme Tarihi:
TÜRK su ürünleri sektörü, Türk Hava Yolları’nın geçtiğimiz mayıs ayında başlayan İstanbul – Boston uçuşlarıyla ABD’ye su ürünleri ihracatını rekor seviyede arttırdı. Rakam yüzde 66 artışla 19,3 milyon dolara ulaştı. Su Ürünleri Tanıtım Grubu, Boston’da 34. kez düzenlenen Kuzey Amerika Su Ürünleri Fuarı’nda (Seafood Expo North America) ziyaretçilere 2500 kişilik levrek, çipura tadımı yaptırarak bilinirliğini artırdı. ABD’nin Türk kültür balıkçılığı için son yıllarda çok önemli bir pazar haline geldiğini belirten Ege Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği Başkanı ve Tanıtım Grubu Üyesi Sinan Kızıltan, ürün gönderen firma sayısının da arttığını söyledi. Son yıllarda sağlıklı yaşam felsefesine önem veren Amerika’da Akdeniz levrek ve çipurasının çok iyi tanındığını kaydeden Kızıltan, şöyle konuştu;
ÜRETIM IZLENEBILIYOR
“Kültür balıkçılığında tüm üretim aşamalarının takip edilebilir olması ve üretimde sağlığa zararlı hiçbir madde kullanılmaması nedeniyle bu türü tercih ediyorlar. 2013 yılında ihracatımız yüzde 40’lık artışla 11.6 milyon dolara ulaştı, 2014’te ise 19,3 milyon dolara yükseldi. Özellikle levrek balığına yoğun ilgi var. Önümüzdeki yıllarda bu pazardaki konumumuz çok daha fazla güçlenecek” şeklinde konuştu.