Reklamcılar İzmir’de sorunlarını tartıştı

Güncelleme Tarihi:

Reklamcılar İzmir’de sorunlarını tartıştı
Oluşturulma Tarihi: Nisan 10, 2010 00:00

Anadolu’nun çeşitli kentlerinden gelen reklamcılar, sektörün sorunlarını İzmir’de tartıştı.

İki gün süren oturumlarda “Yerelden pazarlama iletişimi görünüşü”nü Kayseri, Gaziantep, Bursa, Konya, Ankara ve Antalya’dan gelen sektör temsilcileri anlattı. İzmir Ticaret Odası, İzmir Reklamcılar Derneği ve İzmir Ekonomi Üniversitesi’nin işbirliği ile düzenlenen kongrede, çok sayıda oturum ve toplantı düzenlendi.
Konuşmacılar
“Yerelden Evrensele Reklam” sloganıyla gerçekleşen kongrede, ekonomik krizin ardından büyüme gösteren reklam sektöründeki durum tartışıldı. Kongrenin ikinci günü ortak başlıklarla gerçekleşen paralel oturumlarda, ajans, halkla ilişkiler, açıkhava, doğrudan pazarlama, promosyon ve tasarım, araştırma şirketleri, fuar ve organizasyon şirketleri ile foto, film yapımcıları alt başlığında, konuşmacılar panelistlerle buluştu. İzmir Atatürk Organize Sanayi Bölgesi Sanayici ve İşadamları Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Bayram Talay, “Açıkhava” katılımcılara Açıkhava konusunda yeni bilgiler aktardı. Bayram Talay, sektörün site ya da özel sanayi bölgesinde buluşması gerektiğini söyledi. Talay, “Reklamcıların, imalatçıların böyle bir yere ihtiyacı var. Apartman altında, gıda çarşısı içinde zorluklarla mücadele ediyorlar. Daha sağlıklı ve daha kaliteli hizmet vermek için böyle bir siteye ihtiyaç olduğunu düşünüyorum” diye konuştu. Doğrudan pazarlama konusunda, katılımcılara sunum yapan İTO 60. Meslek Komitesi üyesi Deniz Abalıoğlu Gökmen ise, ekonomik krizin ardından müşterilerin öncelikli sorusunun fiyat olduğuna dikkat çekti. Müşteriye sunulan bütçelerin mutlaka pazarlığa gittiğini belirten Gökmen, “Krizin etkisiyle, müşteriler yapılan işin niteliğinden çok niceliğiyle ilgilenmeye başladı. İyi günde müşteriyle bir beraberlik söz konusu ancak kötü günde de eli taşın altına koymak gerekiyor. Çünkü işin fiyatını belirleyen aslında kalitesidir. Bunu mutlaka göz önünde bulundurmak gerekiyor” dedi.
Süpriz doğumgünü
Sektörün kendini daha iyi tanıtmak için her türlü mecrayı kullanması gerektiğini de söyleyen Gökmen, bunun en iyi yollarının fuarlara ve kongrelere katılmak olduğunu vurguladı. Atölye çalışmalarının da önemine değinen Gökmen, “Kendimizi tanıtmak için tüm imkanlarımızı kullanmamız gerekiyor. Fuarlar, kongreler, atölye çalışmaları yapmalıyız. Mutlaka katılımı da arttırmak lazım. Kalifiye eleman için de Üniversitelerle iş birliği yapılması kanaatindeyim. Özellikle İzmir Ekonomi Üniversitesi, yaptığı atölye çalışmalarıyla bu alandaki çok önemli bir eksiği kapattı” diye konuştu. Ogilvy Ajans Türkiye Ülke Başkanı ve Reklamcılar Derneği Asbaşkanı Aytül Özkan’a sürpriz doğum günü kutlaması yapıldı.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!