Ravika'dan Kore'ye 200 tonluk ihracat

Güncelleme Tarihi:

Ravikadan Koreye 200 tonluk ihracat
Oluşturulma Tarihi: Haziran 01, 2015 01:22

KESKİNOĞLU Şirketler Grubu'nun zeytinyağı markası Ravika, Kore'ye yılda 200 ton zeytinyağı ihraç edecek.

Haberin Devamı

Güney Kore'nin en büyük gıda dağıtımcılarından olan Ann JJ ile 4 yıllık bayilik anlaşması imzalayan Keskinoğlu yetkilileri, yıl sonuna kadar 200 ton zeytinyağı ihraç edeceklerini açıkladı. İspanya ve İtalya'dan sonra Kore'ye en fazla zeytinyağı ihracatı yapan Türkiye'nin 2014'teki 225 tonluk ihracatını bu yıl yaklaşık 2 katına çıkaracak olan Keskinoğlu, önümüzdeki 5 yıl içinde Kore ithal zeytinyağı pazarında Türkiye'nin ikinci ülke olmasını hedefliyor.
Kore'nin alanındaki en önemli fuarı olan Seoul Food 2015'e katılan ve ülkenin en büyük gıda dağıtımcılarından olan Ann JJ ile 4 yıllık bayilik anlaşması imzalayan Keskinoğlu yetkilileri, Ravika'yı Kore'nin en yaygın marketlerinden olan Samsung Group'a bağlı e-Mart, Lotte Mart, Gourmet 494, Hyundai Market, Department Store ve Cosco Stores'larda satışa sunacak. Yapılan anlaşma marketlerin yanı sıra restoranları da kapsıyor. Korelilerin beslenme alışkanlığında önemli yeri olan barbekü restoranların 5 bin tanesinde de Ravika'nın riviera ürünü kullanılacak.

Ravika'nın soya, ayçiçek ya da kanola yağına göre yanma testlerinde çok daha başarılı bir sonuç verdiğini ve bu yüzden tercih edildiğini belirten Keskinoğlu Şirketler Grubu Yönetim Kurulu Üyesi ve Pazarlama Grup Başkanı Keskin Keskinoğlu, "Tüm dünyada olduğu gibi Kore'de de zeytinyağı tüketimi yükseliyor. Özellikle barbeküde soya yağından vazgeçiyor olmaları çok önemli bir gelişme. Dolayısıyla pazardaki büyümenin hızlanacağını düşünüyorum. Sadece barbekü alanında da değil, yaptığımız anlaşmayla Kore'deki lüks restoranlar da Ravika'nın farklı ürünlerini kullanmaya başlayacaklar. Kore mutfağında kahvaltıdan akşam yemeğine kadar sofraların en önemli tamamlayıcısı olan bir nevi turşu denebilecek Kimchie'de Ravika'nın sirkeli zeytinyağı kullanılacak. Uzakdoğu denince akla ilk gelen yemeklerden olan 'suşi'de ise erken hasat ürünümüz olan Eylül'ü tercih ettiler. Kore'deki ithal zeytinyağı pazarı şu anda 57 milyon dolar civarında, 2010 yılında ise 37 milyon dolardı. Önümüzdeki 5 yıl içinde 100 milyon dolar seviyesine ulaşacaktır, bizim de Keskinoğlu olarak ihracatımız bu paralelde artacak. Türkiye'nin kemikleşmiş pazarlar yerine, böyle büyüme potansiyeli taşıyan pazarlarda daha aktif olması gerektiğini düşünüyorum. Bu strateji Türk zeytinyağının markalaşma sürecine de büyük katkı sağlayacaktır" dedi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!